Duit syiling oh duit syiling !

 

Teringat ketika aku kecik kecik dulu bila gi beraya rumah orang .. Antara duit syiling yang menjadi kegemaran ialah 50 sen dan 20 sen .. Seingat aku , RM1 masa tu lom keluar ..

Bunyi duit syiling di dalam poket , memberi semangat untuk pergi beraya rumah jiran tetangga lagi .. Hehehehe .. Berat pon berat laaa.. Janji duit !

Sejak duit syiling ditukar .. Aku tak gemar menyimpan duit syiling dah ! Duit syiling sekarang ibarat duit mainan murahan ! Maaf cakap laa.. Kalau aku gi kedai , beli barang .. baki syiling tu aku letak je dalam tabung yang ada di depan mata aku atau duit tu akan bersepah !

Kenapa ???? Sizenya , warnanya dan beratnya membuatkan aku keliru. Sama dan seperti tiada nilai ! Hurmmm .. Terutama bila terjatuh dari tangan .. Bila mencecah lantai duit tu , bunyi yang keluar macam mainan RM1 je jatuh ke lantai ! Haihhhh ..

 

Kalau aku jadi budak budak sekarang , duit syiling bukanlah sasaran aku ketika gi beraya rumah orang ! Hahahaha.. Gile kejam ! Pastinya wang kertas impian aku dan aku pun yakin , orang sekarang tak bagi dah syiling kat budak budak yang datang beraya kat rumah , kan ?

Aku

3 ulasan:

  1. kebetulan baru je buat entry pasal ni.. hehe..

    BalasPadam
  2. Duit syiling kalau tak nak bagi saya haha....buat bayar parking :D

    BalasPadam
  3. haha abang ben,
    saya memang ada tukar duit syiling untuk bebudak raya tahun ni.

    best ape duit syiling, macam dapat 'wang emas, wang emasss'...ngeh3...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009