Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 25 Julai 2014

Duit syiling oh duit syiling !

 

Teringat ketika aku kecik kecik dulu bila gi beraya rumah orang .. Antara duit syiling yang menjadi kegemaran ialah 50 sen dan 20 sen .. Seingat aku , RM1 masa tu lom keluar ..

Bunyi duit syiling di dalam poket , memberi semangat untuk pergi beraya rumah jiran tetangga lagi .. Hehehehe .. Berat pon berat laaa.. Janji duit !

Sejak duit syiling ditukar .. Aku tak gemar menyimpan duit syiling dah ! Duit syiling sekarang ibarat duit mainan murahan ! Maaf cakap laa.. Kalau aku gi kedai , beli barang .. baki syiling tu aku letak je dalam tabung yang ada di depan mata aku atau duit tu akan bersepah !

Kenapa ???? Sizenya , warnanya dan beratnya membuatkan aku keliru. Sama dan seperti tiada nilai ! Hurmmm .. Terutama bila terjatuh dari tangan .. Bila mencecah lantai duit tu , bunyi yang keluar macam mainan RM1 je jatuh ke lantai ! Haihhhh ..

 

Kalau aku jadi budak budak sekarang , duit syiling bukanlah sasaran aku ketika gi beraya rumah orang ! Hahahaha.. Gile kejam ! Pastinya wang kertas impian aku dan aku pun yakin , orang sekarang tak bagi dah syiling kat budak budak yang datang beraya kat rumah , kan ?

Aku

3 komen :

Mama Sempoi berkata... [Reply to comment]

kebetulan baru je buat entry pasal ni.. hehe..

MissNick berkata... [Reply to comment]

Duit syiling kalau tak nak bagi saya haha....buat bayar parking :D

Niyaz ayani berkata... [Reply to comment]

haha abang ben,
saya memang ada tukar duit syiling untuk bebudak raya tahun ni.

best ape duit syiling, macam dapat 'wang emas, wang emasss'...ngeh3...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI