Membeli Persiapan Raya

by - Rabu, Julai 09, 2014

 

Alhamdulillah.. Dah beberapa hari dah kita berpuasa. Tak lama lagi umat Islam akan sibuk membeli belah untuk persiapan Aidilfitri. Pastinya aku antara orang yg malas nak beratur panjang atau berasak-asak di pusat membeli belah dan sebagainya… kan ? Aku tau korang pon ada yang malas kan ?

Zaman ni ada pilihan.. Tak perlu keluar rumah. On laptop atau komputer jer dan bukak mana mana online shopping websites. Pilih barang dan sila bayar. Tunggu beberapa hari , tadaaa.. Sampai !

Aku memilih NILE.COM.MY untuk mencari barang keperluan aku. Kat situ ada banyak pilihan untuk aku dan juga keluarga. Pilih mana yang berkenan di hati ..  Harga pon murah ! 

Aku kena cari baju yang sesuai dengan aku yang bersize XL ni .. Ada ke ? Ok .. Ada ..  Murah ! Memang aku jenis suka cari baju yang murah sebab boleh jimat ! Hehehee ..

Selain baju , aku beli cap , jaket , topi dan baju kurung untuk wife . Ada byk pilihan … Semua warna adalah warna pilihan aku. Harga pon menarik ! Murah gitu..

Selesai memilih barangan , masa untuk membayar ! Mudah sangat laa prosedur pembayarannya ! Takkan pening punya laaa.. Jap jer settle..

Menariknya , sempena Aidifitri ni .. penghantaran adalah percuma ! Kan dah jimat lagi.. heeeee.. Maka jumlah barang yang aku beli cumalah RM100++ jer ! Lor.. Kalau aku melangkah keluar dari rumah , RM100++ aku cuma dapat sehelai baju jer.. Ni aku dapat 4 items lagi !

Sehari selepas itu ! Tadaaa.. POS LAJU sampai depan rumah aku ! Qhaliff sibuk nak gi amik barang tu ! Aku tak sempat nak amik gambar .. Hahahaha ..

Dan Qhaliff pass kurier tu pada aku .. Cepat dan pantas gitu !

Tak sabar nak tengok kandungannya ..

Tadaaaa ! Tu diaaaa … Aku pun try semua laa .. Kecuali baju kurung je la aku tak try.. Aku suruh wife try..

Waaa.. Topi muat .. Baju pun sedap dipakai .. Best best !! Aku tanya wife , camana baju aku pilih untuk dia tu.. Dia kata ok ! Takde masalah .. Cantik katanya.. Legaa..heee ..

Ok.. Qhaliff pon nak try topi aku tuu.. hahaha ..

Amboi.. Ok , nanti daddy beli satu kat Qhaliff yer ? Murah niii .. huhu ..

image

Murah je kan ? Heee.. Aku biasa beli RM30 ke atas .. huhuhu.. Ni baru berapa je .. adehh .. Ada macam macam pulak tu ..

Nak tau berapa harga barangan yang aku beli tu ?

  1. Cap – RM12
  2. Polo T- RM19.90
  3. Jacket – RM45.50
  4. Jubah – RM39.9

Murah kan ???? Haa . Aku kata dahhh ..

Cara yang mudah untuk berbelanja kali ni dan menjimatkan ! Jangan lupa ye , penghantaran percuma jika pembelian melebihi RM48 .. Tengok lagi ?

image

Sempena Ramadhan ni , korang akan menikmati PENGHANTARAN PERCUMA dengan minimum pembelian sebanyak RM48 sahaja di nile.com.my. Lihat lagi promosi yang sedang diadakan di >>SINI<<

Gi la survey kat www.nile.com.my ! Pasti akan ada yang menarik di hati korang …

You May Also Like

10 comments

  1. wah qhaliff pandai dah ambik barang dari courier dan bagi daddy... aben, ni nak cakap ni... jubah tu pink and i is loikee...he he he...

    *yang daddy dia tu, dah gaya model dah... hu hu hu...

    BalasPadam
  2. Ok nak pergi terjah sekarang Ben . hehe

    BalasPadam
  3. wahhhh seronoknyaaa...nak pergi ushar jugaklah kat nile tu... :)

    BalasPadam
  4. aku pokes Qhaliff je ni.... apsal makin besar makin comel ni...???hakhak

    wahhhh ramai blogger shopping kat Nile kan...

    BalasPadam
  5. Wow! Seronoknya, macam nak test jugalah. Thanks for the recommendation. Gitu. :3

    BalasPadam
  6. murahnya..patutla ayu pun rembat..nal cek lerr

    BalasPadam