Antara isteri dengan anak anak !

 

image

Sekarang baru aku faham kenapa mereka memilihnya .. Hurmmm.. Teringat aku pada satu soalan yang mmg membuatkan rakan rakan garu kepala.. Nak pilih masa satu ?

Soalannya..

Andai kata anda baru pulang dari kerja.. melihat rumah 2 tingkat anda terbakar , dan di dalam rumah tu ada pasangan anda yang baru saja mengalami kemalangan yang mana dia tak mampu bergerak .. di tingkat atas rumah.. manakala 2 orang anak kecil anda juga turut berada di tingkat yang sama ..

Yang mana satu anda akan selamatkan dulu ? Anda cuma boleh masuk ke dalam rumah sekali saja kerana kebakaran sedang marak dengan pantasnya !!

Pilihan di tangan anda.. Selamatkan pasangan anda atau anak anak anda ? Jangan lari dari soalan yer …

Dan aku faham sekarang .. Hurm..

12 ulasan:

  1. Dua-dua saya selamatkan serentak. Masa tu saya dah transform jadi ironmen. Ngee...

    BalasPadam
  2. ermmmm kalau anak ngn isteri susah, tapi klau ayh dgn emak cnfrm pilih mak

    BalasPadam
  3. Tak mampu nk jawab bkn dari pengalaman.. cuma sarana idea , pilih..untung dorang dpt mak baru..

    BalasPadam
  4. Selamatkan kedua-duanya sekali....

    BalasPadam
  5. Saya cadangkan pada suami selamat isteri kerana anak-anak terus masuk syurga. Kalau selamatkan isteri bolehlah nak bertaubat dan melahirkan lagi anak yang lain..

    Itu kalau takde pilihan.. Kalau boleh taknak perkara ni berlaku...

    BalasPadam
  6. Sangat sukar jika berada dalam situasi begitu...mohon di jauhkan..amin..

    Artikel Terbaru: Jom Belajar Buat Cheese Tart

    BalasPadam
  7. Selamatkan isteri dan anak ..lelaki kan kuat ..angkat isteri sekali dgn anak apala sangat kan...angkat dua2...dua2 amanah Allah untuk di jaga..

    BalasPadam
  8. Selamatkan isteri la... Anak klu mninggal dlm kebakaran conform dyorg masuk syurga.. Yg isteri ni ha..

    BalasPadam
  9. Sentiasa berdoa minta pada Allah..dalam apa juga situasi..biarlah bersama sama..

    BalasPadam
  10. Soalan yg agak berat. Kalau boleh selamatkan isteri dan anak.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009