Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 3 Ogos 2014

Bila bil elektrik tinggi ..

 

Hurmm.. Perlukan perubahan dalam gaya hidup kami sekeluarga begini.. Bil elektrik mencecah ratusan ringgit tiap bulan. Jauh lebih tinggi berbanding sewaktu tinggal di Putrajaya. Nak sampai seratus pon susah !

Perbincangan dibuat.. Maka aku perlu buat perubahan drastik.. Antaranya , tukar pakej ASTRO. Amik yang paling basic.. Lagipun yang Entertainment dan Sport , aku tak layan pon.. Asyik ulang je movie dia.. Dan sukan pon aku tak tengok sangat.. Jaranggg sangat !

Selain dari Astro yang berjaya dijimatkan RM100++ , aku akan turut potong Maxis Broadband yang dibayar sebanyak RM88 !! Celcom Broadband pon akan aku turut potong ! Yang ni , RM50 sebulan ! Haaaa… Banyak dah tuuuu ..

Manakal wife punya line telefon , postpaid.. RM80++ akan aku tunggu masa untuk convert ke Celcom1Malaysia tak lama lagi ! Kalau berjaya convert , sebulan bil baru RM50 ! Haaaa.. Banyak tu dah jimat !

Dengan penjimatan begini , aku rasa aku boleh tukar kereta baru ni !! Hahahaha .. tu diaaaaa .. Dia tutup lubang ni , dia pi korek lubang baru ! Pastu pening kepalaa nak bayar hutang ! Huhh..

Takde la.. aku nak simpan duit untuk masa depan anak anak.. Wife pun lama tak membeli belah untuk diri dia .. Tak pe , kalau aku gi Paris nanti.. Kalau laaa.. Aku belikan beg tangan untuk dia ! Special untuk dia ! Haaa.. Tapi dia kena kasi duit laa.. Aku belikan je.. Lalalalaaa….

10 komen :

Norul Rahim berkata... [Reply to comment]

hahaha..

EjamOthman berkata... [Reply to comment]

Idea belikan tu best...hehe

Rabiatul Adawiyah berkata... [Reply to comment]

hahaha sengal abg ben ni. hahahaha. hadiahkan wife LV sebiji please.

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

memang tinggi bil letrik sekarang, guna 3 aircond boleh cecah rm350 sebulan, mmg kena buat macam Ben..langkah penjimatan

Mohd Selim Zainal berkata... [Reply to comment]

Assalammualaikum... abg ben,

perkongsian menarik dan tip2 penjimatan yang bagus nie..

mselim3

Nurizan Ahmad berkata... [Reply to comment]

batul3..banyak bil yang perlu dipotong ni..aiyoo

Engku Muzahadin berkata... [Reply to comment]

Astro tu bayar memahal, mcm tak berbaloi ja, kami pon dah unsubscribe beberapa package ambik yg nak tengok saja...

Hafizin Jamil berkata... [Reply to comment]

ada dengar mana mana ke dapat convert ke 1 malaysia lagi telco celcom tu?

Rosniena berkata... [Reply to comment]

penggunaan tenaga tu memana rumah lebih kurang jek, tapi yang menjadikan bil tinggi adalah kadar tarif bagi setiap penggunaan tenaga.banyak tu kenaikan tarif.kos bahan api mahal or nak topup gaji top management yang mahal..

Yani Ismail berkata... [Reply to comment]

hahahha.....astro umah me dah kena potong sbb tak bayar bil. en.husband ckp, takyah sambung. tak mati pun klu takde astro...huhuhu...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI