Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 26 Ogos 2014

Kebaikan daun misai kucing !

 

Aku ada satu penyakit kronik .. boleh dikatakan kronik gak laa.. Iaitu tekanan darah tinggi tahap hypertension. Kiranya tiap kali aku gi check tekanan darah , confirm doktor suruh rujuk aku ke hospital ! Takut ada masalah dengan buah pinggang atau sebagainya.

Hurmm… aku tamo gi ! Doktor kasi ubat darah tinggi .. Aku tak nak makan. Nak usaha cara tradisional. Macam macam aku cuba.. Akhirnya ada kawan syorkan daun misai kucing.. Aku cari gak.. tak jumpa.. Aku tanya mak aku , katanya ada jual. Dan dia belikan setelah bertanya pada rakan rakan dia di networknya ! Haa.. Orang lama pon ada networknya. Jangan ingat #kelabbloggerbenashaari jer ada network ! Hahahaha ..

Dan aku cuba sepaket.. Waktu tu kepala aku mmg sakit sungguh laa.. Berdenyut denyut.. Seingat aku , aku kerap MC gara gara darah tinggi ni.Stress dengan kerjaya ...

Alhamdulillah .. selepas aku amalkan 2 kali seminggu , aku tak rasa sakit kepala dah .. Tapi aku tak check doktor sehingga sekarang.. Hehehe.. Bukan apa , kalau datang sakit aku tu , belakang leher , kening .. semua abis sakit.. Tapi sekarang , alhamdulillah tak sakit dah ..

Kat mana beli ? Ada kawan kata beli kat Cosway.. Aku pun tak pasti. Hurmmm… Try la cari sana .. Tak salah cuba dari biarkan je .. kan kan ?

2 komen :

Kak Dell berkata... [Reply to comment]

Saya pun minum teh ni. Sedap! Rasa macam air mata kucing. Memang dijual di Cosway.

Kak Dell berkata... [Reply to comment]

Saya pun minum teh ni. Sedap! Rasa macam air mata kucing. Memang dijual di Cosway.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI