Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 22 Ogos 2014

Makin berjaya sesuaikan keadaan ?

 

Nasib baik Jumaat hari ni.. Wife dapat lari balik sekejap untuk bantu aku meregangkan badan. Ragam Zahra mmg aku dah boleh baca.. Dia mmg berperangai gitu. Manja ! Nak kena layan dia jer .. Tu pasal abang dia pon cemburu semacam ..

Photo

Bila petang petang gini , nak tidurkan Qhaliff kena mandikan dia dulu.. Pastu kasi susu kambing kat dia.. Susu formula , dia tak nak dah ..

Bila dua dua dah tidur .. barulah aku dapat tarik nafas lega ! Tapi tak mudah ok ! Kekadang aku terfikir.. Macam murah sangat je pengasuh amik RM250-300 sebulan untuk jaga seorang anak ! Bukan senang.. Hurmm… Nyawa orang lak tu.. Hurm..

8 komen :

permatabiru berkata... [Reply to comment]

sshnya menjaga anak kecil itu sy setuju

Farah Waheda Wahid berkata... [Reply to comment]

saya sendiri yang beri mak RM400 sebulan pun rasa macam tak cukup lagi, jaga budak ni bukan senang...

Azura Aziz berkata... [Reply to comment]

ohh sangat bangga dgn abg ben... kagum2 ;)

Nazlee Ismail PCL berkata... [Reply to comment]

tu pasal pcl tulis entri "mampukah dgn dua tangan dan kudrat yg ada.." untuk jaga anak orang bagai menatang minyak yg penuh... ; jawbnya mmg tak mampu..senang cakap hanya ibu bapa sendiri yg mamou lakukan...itu pun kalau yg sanggut berenti kerja macam Ben :)

annies MAN berkata... [Reply to comment]

semua kerja kena ikhlas dan kena banyak sabar ,maq mengasuh selama 18 tahun Ben , ni ptama kali maq lihat lelaki memahami betapa 'indah' nya mengasuh anak kecil ,tak semua lelaki mgalami detik sukar ni ,sebab tu bila ada majikan minta kurangkn harga dari 250 kepada 180-200 *mengasuh selama hampir 12 jam,nak menangis maq rasa .sanggup dia nilaikan tanggungjwb menjaga nyawa anak dia mcm tu je murahnya ..:'(

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

masing-masing dengan gaya yang tersendiri dan kerenah juga berlainan....susah nak kendalikan jika tidak mahir dan kurang sabar

Zasillah Ariffin berkata... [Reply to comment]

betul sangat upah pengasuh tu mmg rasa macam tak cukup jer...tapi tulah kemampuan setiap org nak buat cemana...entry ni pon terbaik..isu bab pengasuh tu penah jugak terfikir dulu. penat jaga anak kecil ni.

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Alhamdulillah untungnya wife dan anak2 En Ben..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI