Selamat datang ke Tolouse , Perancis.

by - Khamis, Ogos 14, 2014

 

Jam 3 petang .. waktu tempatan.. Alhamdulillah , selamat landing di Tolouse. Dalam kapal terbang , tak penuh. Aku dapat duduk tepi tingkap. Menikmati permandangan dan sesekali melanggar awal .. Huhuhuh..

Sesampai je depan pintu keluar , ada dah orang tunggu.. Dia siap pegang sign ‘ AIRBUS’ .. Huhuhu.. Tu diaa ..

Kota Tolouse yang unik ini ada gelaran tersendiri .. Haa.. Aku pun tak ingat apa tah.. Tu pun wife yang bagitau. Dia buat sedikit research di kala rindu kat aku . Heeee.. Tak pe , aku memahami.. Aku gi pun , kerana tugas.. Hurm.. bukan saja saja nak gi jenjalan..

Sebuah bandar kecil yang sangat tenang.. Disini kebanyakkan orang yang ada , adalah pekerja AirBus dan juga student.. Tu pun menurut sumber laa .. heheheh ..

Kalau nak relaks , bandar ni mmg sesuai .. Tak macam Paris. Sibuk ! Huhuhuh… Leh lepak minum kat banyak cafe di tepi jalan. Dengan cuaca yang sejuk mendamaikan.. Hurm.. hilang jap masalah masalah di Malaysia.. Kejap je la.. hehee…

Aku dan rakan rakan lain menginap di hotel Novotel ! Memang cool hotel ni.. Konsep moden.. Huhuhuh..

Check in .. Bilik ? Pergh.. Jauh besar dari di Paris ! Hahahah.. Tapi dua dua selesa bagi aku … Masing masing ada keunikkan tersendiri ..

 

 

Lepas check in , aku turun bawah dan merayau seorang diri kat sini.. Kat sini , aku rasa selamat berbanding di Paris.. Huhuh.. Pastikan bawak duit secukupnya dan lesen memandu jer.. Jangan bawak passport.. simpan kat bilik yer ..

Best bandar ni ! Bandar penerbangan ? Hurmm…

You May Also Like

5 comments

  1. masyaAllah..group pertama tu yg rasmi Airbus baru..untung2..

    BalasPadam
  2. tengok gambar kat sini, cam terasa diri sendiri ada kat sana pulak...ahakss...

    BalasPadam
  3. Seronoknya merantau negeri orang, :D

    BalasPadam
  4. sonokk sgttt... kita tunjuk kat hubby gmbar airbus air asia yg baru..tak sabar nak kumpul duit kekekekekekek

    nak g detin ngan hubby

    BalasPadam