Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 10 September 2014

Bahaya tinggalkan bayi keseorangan !

 

Photo: Aku letak zahra tengah tengah..5 minit kemudian.. Rujuk gambar..

Bayangkan jika atas katil ? Dan bayangkan jika letak di rumah pengasuh yg tidak berpengalaman dan berkelayakan..

Ya , pernah terjadi pada Qhaliff masa dia di usia Zahra.. 

Sejak tu , mmg tdo bawah jer..

Masa aku letak dia , dia ada kat tengah.. Tapi aku mmg tau dah dia akan menolak dengan kaki dia untuk bergerak.. Dan tak sampai 5 minit ! Tadaaaa..

Bayangkan jika di atas katil ? Sebelum ni , berlaku pada Qhaliff ( rujuk SINI ) .. Dan kali ni mmg kena hati hati memandangkan Zahra sangat lasak .. Dia kalau meronta , mmg kuat ! Hurmm..

Maka .. tidur bawah atau bila tidur di atas katil  , kena letak bantal yang berat dihujung hujung dan tilam di bawahnya .. Tilam tu cam toto laa.. hehee ..

Yang mana ada anak kecil tu.. yang hantar ke pengasuh.. gi tanya tanya la yer.. Cegah lebih penting.. Biar nampak cam cerewet supaya mereka berhati hati.. Maka , dua dua lega.. pengasuh dan juga si ibu bapa tu ..

15 komen :

Mila Hilas berkata... [Reply to comment]

bdn ketaq2 sbb tu kuat sgt hehehe

Farah Waheda Wahid berkata... [Reply to comment]

setakat ni ash memang tak pernah tidur kat katil lagi...tilam dibawak turun ke lantai...sebelum apa2 terjadi kan...it's better to be safe than to be sorry...ye tak?

DYatie berkata... [Reply to comment]

Arissa pernah jatuh katil. Tp bukan rumah pengasuh. Rumah yt sndiri. Huhu.

Normi Nieza berkata... [Reply to comment]

nasib kat atas toto..kalau atas katil??huhu

eamy milea berkata... [Reply to comment]

lebatnye rambut dia. Comel!

Nurfaezah Abdullah berkata... [Reply to comment]

must keep an eye on them always

hajar berkata... [Reply to comment]

Harus hati2 ni.... Anak saya pun tgh lasak sgt tu....

CikLa Shahril berkata... [Reply to comment]

Bdk2 umur cmni mmg lasak. Kalau letak atas katil silap2 leh kedebukkk jatuh... Kena pantau selalu...

Zaujah Naza berkata... [Reply to comment]

Ada anak kecil mmg kena beri perhatian lebih. Tak boleh leka sesaat pun

Cik Aann berkata... [Reply to comment]

Budak2kan selalu gitu..

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

Zahra tahu tu yg jaganya Daddynya sbb tu dia lasak sikit.....untung Zahra dan Qhaliff dijaga oleh daddy yang penyayang dan dedikasi

izzeyda berkata... [Reply to comment]

Memang time anak2 kecil macam nih lebih suka tidur kat bawah jer.. baik beringat sebelum terjadi sesuatu yang tidak diingini..jangan menyesal nanti dah tak guna..

yaya_flanella berkata... [Reply to comment]

Selamba je muka zahra tau. gigit tau la

simaasyamimi berkata... [Reply to comment]

dasat ah zara. nanti besar buli abang qhaliff hihi. jom jenguk blog saya :)
http://syamimicincinungu.blogspot.com/

Arman berkata... [Reply to comment]

Nasib tak atas katil…budak kecik cam ni mmg biasa mengengsot cam ni. Sebab tu aku sampai sekarang dah tak guna katil. Dah serik anak pertama dulu jatuh dari katil...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI