Bahaya tinggalkan bayi keseorangan !

 

Photo: Aku letak zahra tengah tengah..5 minit kemudian.. Rujuk gambar..

Bayangkan jika atas katil ? Dan bayangkan jika letak di rumah pengasuh yg tidak berpengalaman dan berkelayakan..

Ya , pernah terjadi pada Qhaliff masa dia di usia Zahra.. 

Sejak tu , mmg tdo bawah jer..

Masa aku letak dia , dia ada kat tengah.. Tapi aku mmg tau dah dia akan menolak dengan kaki dia untuk bergerak.. Dan tak sampai 5 minit ! Tadaaaa..

Bayangkan jika di atas katil ? Sebelum ni , berlaku pada Qhaliff ( rujuk SINI ) .. Dan kali ni mmg kena hati hati memandangkan Zahra sangat lasak .. Dia kalau meronta , mmg kuat ! Hurmm..

Maka .. tidur bawah atau bila tidur di atas katil  , kena letak bantal yang berat dihujung hujung dan tilam di bawahnya .. Tilam tu cam toto laa.. hehee ..

Yang mana ada anak kecil tu.. yang hantar ke pengasuh.. gi tanya tanya la yer.. Cegah lebih penting.. Biar nampak cam cerewet supaya mereka berhati hati.. Maka , dua dua lega.. pengasuh dan juga si ibu bapa tu ..

15 ulasan:

  1. bdn ketaq2 sbb tu kuat sgt hehehe

    BalasPadam
  2. setakat ni ash memang tak pernah tidur kat katil lagi...tilam dibawak turun ke lantai...sebelum apa2 terjadi kan...it's better to be safe than to be sorry...ye tak?

    BalasPadam
  3. Arissa pernah jatuh katil. Tp bukan rumah pengasuh. Rumah yt sndiri. Huhu.

    BalasPadam
  4. nasib kat atas toto..kalau atas katil??huhu

    BalasPadam
  5. Harus hati2 ni.... Anak saya pun tgh lasak sgt tu....

    BalasPadam
  6. Bdk2 umur cmni mmg lasak. Kalau letak atas katil silap2 leh kedebukkk jatuh... Kena pantau selalu...

    BalasPadam
  7. Ada anak kecil mmg kena beri perhatian lebih. Tak boleh leka sesaat pun

    BalasPadam
  8. Zahra tahu tu yg jaganya Daddynya sbb tu dia lasak sikit.....untung Zahra dan Qhaliff dijaga oleh daddy yang penyayang dan dedikasi

    BalasPadam
  9. Memang time anak2 kecil macam nih lebih suka tidur kat bawah jer.. baik beringat sebelum terjadi sesuatu yang tidak diingini..jangan menyesal nanti dah tak guna..

    BalasPadam
  10. Selamba je muka zahra tau. gigit tau la

    BalasPadam
  11. dasat ah zara. nanti besar buli abang qhaliff hihi. jom jenguk blog saya :)
    http://syamimicincinungu.blogspot.com/

    BalasPadam
  12. Nasib tak atas katil…budak kecik cam ni mmg biasa mengengsot cam ni. Sebab tu aku sampai sekarang dah tak guna katil. Dah serik anak pertama dulu jatuh dari katil...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI