Bila isteri pergi pasar sendiri !

 

Lama dah dia nak pergi shopping sendiri di pasar .. Beli barang basah. Tapi aku tak kasi.. Aku akan bawak semua sekali kalau nak pergi..

Tapi kali ni aku lepaskan dia pergi sebab dia gi ngan jiran. Ada geng la.. Ok la.. aku lepaskan gi..

Dan pulangan bila gi sendirian ? Hahahaha .. Dia kata dia buat kali pertamanya beli kupang tu haaa.. Dan masakan ari ni , mmg menyelerakan tekak aku ..

image

Sayangnya , aku tak beberapa sedap badan. Kepala pon dok berdenyut jer.. Hurm.. Maka , skit je la aku makan .. dan satu sebab lagi , kena jaga perut dah skang ni .. huhu.. Dah makin  tua.. lalala …

Makan jangan ikut nafsu.. kan kan ?

25 ulasan:

  1. haha abg ben kene cari suplemen dah kot...takut boroi bagai tuh..fuh lauk macam tuh ratah je pon sedap...

    BalasPadam
  2. Tu bukan 'kupang' lah Ben..tapi 'lala'..Kupang kulit dia kaler hijau..

    BalasPadam
  3. Tengok lauk tu semua, sedap... tapi mcm abg ben jgk la, tak berapa nk sihat, emosi sy terganggu jadi utk hari ni mmg xmahu makan.
    Nape abg ben xkasi kalau isteri nk g sendiri? Takut isteri beli byk2 eh?

    BalasPadam
  4. tunggu zahra besar skit.. nti apa yang zahra makan.. abg ben pon makan. hehe

    BalasPadam
  5. Banyaknya lauk.... saya selalu masak 2 jenis lauk je... dan salah satunya kena berkuah... lala tu kalau saya masak... saya kena perabih sorang sebab encik hubby saya tak mkn seafood... huhuhu

    BalasPadam
  6. "kupang" versi abg ben..2 kali tengok gambar tu..betul ke kupang ni, macam lain je..la la la..

    BalasPadam
  7. Ben kan rajin exercise? boroi sikit je pun.. 😃
    sedap lauk tu..

    BalasPadam
  8. kat kedah org panggil lala retak seribu ???hihi

    BalasPadam
  9. Lala hahahaha lawakkk la ben ni

    BalasPadam
  10. tengok gambar pun berselera jeeee... untung bambeng... aku kalau masak untuk tuan macho aku satu lauk je.. huhu

    BalasPadam
  11. sedap tuh lala.. lama betul tak makan.. teringin la plak..

    BalasPadam
  12. kikikiki... O La La...
    Lagu tiga kupang...
    Sakunpenuh padi...
    Ha sambung2...
    Pandai Ben buat kelaka :D
    Takpe Ben... Boroi ke gemuk ke kurus ke... semua tu anugerah Allah.. bersyukurlah.
    Sedapnya... masakan zaujah Ben... Bertuah Ben ^__^

    BalasPadam
  13. Sebenarnya best tau soping sorg2...xde yg komplen "ni nak buat apa?" "Reti ke masak" #sedap ke?" Cuma keadaan skrg xbrp selamat jln sorg2...hmmm....lala tu menusuk kalbu sungguh....kena beli jgak ni....

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI