Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 28 September 2014

Bila isteri pergi pasar sendiri !

 

Lama dah dia nak pergi shopping sendiri di pasar .. Beli barang basah. Tapi aku tak kasi.. Aku akan bawak semua sekali kalau nak pergi..

Tapi kali ni aku lepaskan dia pergi sebab dia gi ngan jiran. Ada geng la.. Ok la.. aku lepaskan gi..

Dan pulangan bila gi sendirian ? Hahahaha .. Dia kata dia buat kali pertamanya beli kupang tu haaa.. Dan masakan ari ni , mmg menyelerakan tekak aku ..

image

Sayangnya , aku tak beberapa sedap badan. Kepala pon dok berdenyut jer.. Hurm.. Maka , skit je la aku makan .. dan satu sebab lagi , kena jaga perut dah skang ni .. huhu.. Dah makin  tua.. lalala …

Makan jangan ikut nafsu.. kan kan ?

25 komen :

alias mardhiah berkata... [Reply to comment]

haha abg ben kene cari suplemen dah kot...takut boroi bagai tuh..fuh lauk macam tuh ratah je pon sedap...

Mat Gebu berkata... [Reply to comment]

Tu bukan 'kupang' lah Ben..tapi 'lala'..Kupang kulit dia kaler hijau..

zarulfarhana berkata... [Reply to comment]

Sedap tue

Emas Putih berkata... [Reply to comment]

tak habis bagi uzu ^^v

Mila Hilas berkata... [Reply to comment]

xpnh mkn kupang

baby comel berkata... [Reply to comment]

Tengok lauk tu semua, sedap... tapi mcm abg ben jgk la, tak berapa nk sihat, emosi sy terganggu jadi utk hari ni mmg xmahu makan.
Nape abg ben xkasi kalau isteri nk g sendiri? Takut isteri beli byk2 eh?

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

tunggu zahra besar skit.. nti apa yang zahra makan.. abg ben pon makan. hehe

Cik Sue berkata... [Reply to comment]

Lala la heehheee

Nora Karim berkata... [Reply to comment]

Banyaknya lauk.... saya selalu masak 2 jenis lauk je... dan salah satunya kena berkuah... lala tu kalau saya masak... saya kena perabih sorang sebab encik hubby saya tak mkn seafood... huhuhu

Pretty Iz berkata... [Reply to comment]

"kupang" versi abg ben..2 kali tengok gambar tu..betul ke kupang ni, macam lain je..la la la..

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

Ingatkan wife merajuk tadi ^_^

zana fahmi berkata... [Reply to comment]

Ben kan rajin exercise? boroi sikit je pun.. 😃
sedap lauk tu..

Nadia Johari berkata... [Reply to comment]

Rugi tak makan abang ben

Nur Farahuda berkata... [Reply to comment]

Sedap...

Azraa Lyana berkata... [Reply to comment]

kat kedah org panggil lala retak seribu ???hihi

amiey lee berkata... [Reply to comment]

Lala hahahaha lawakkk la ben ni

Hanamichi Michi berkata... [Reply to comment]

Cedapnya..

TunSha Ayunie berkata... [Reply to comment]

tengok gambar pun berselera jeeee... untung bambeng... aku kalau masak untuk tuan macho aku satu lauk je.. huhu

Kathy R'bain berkata... [Reply to comment]

sedapnyer menu kupang tu...

rabiatul adawiyah berkata... [Reply to comment]

eleh diet utk maskulin. hahahaha

izzeyda berkata... [Reply to comment]

sedap tuh lala.. lama betul tak makan.. teringin la plak..

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

Betul3... hehe...

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

gelak baca komen yg ni :D

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

kikikiki... O La La...
Lagu tiga kupang...
Sakunpenuh padi...
Ha sambung2...
Pandai Ben buat kelaka :D
Takpe Ben... Boroi ke gemuk ke kurus ke... semua tu anugerah Allah.. bersyukurlah.
Sedapnya... masakan zaujah Ben... Bertuah Ben ^__^

Sue Aziela berkata... [Reply to comment]

Sebenarnya best tau soping sorg2...xde yg komplen "ni nak buat apa?" "Reti ke masak" #sedap ke?" Cuma keadaan skrg xbrp selamat jln sorg2...hmmm....lala tu menusuk kalbu sungguh....kena beli jgak ni....

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI