Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 16 September 2014

Bisinglah dia !

 

Kul 3 pagi.. Akak di bawah ni terjaga.. Terus laaa dia bising ! Bukan nangis tau.. Bising memanggil manggil orang disekelilingnya ..

Kenapakah ? Aku bangun tengok pastu zasssss , terbaring balik ! Tak ingat apa dah .. Terlalu penat .. huhu …

Dan tadi , wife bagitau.. rupanya dia bising sbb mintak suruh tukar diapers dia .. hahahaha.. Lepas tukar tu , terus dia tidur semula ! Ahaaa…

Pengajaran utk mereka yang baru ada baby.. anak bising / menangis  , sila tukar diapers tu dulu.. kalau masih menangis , cek perut dia .. kembung ke tak.. kalau masih menangis lagi , sila rujuk pada mereka yang lebih pakar.. heee.. Mungkin lapar ? Huhhu..

6 komen :

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

Ingatkan akak mana tadi... Hehe ^_^

SyamilaMohd berkata... [Reply to comment]

kena lebih memahami bahasa mereka... ;-)

Etuza berkata... [Reply to comment]

nasihat yang baik ..bagi yang masih ada baby. Ambillah kesempatan peluk dukung mereka sepuas2nya.Ini ceritanya, ingatkan bising kenapa bro Ben.

acik watie berkata... [Reply to comment]

ye la...ingatkan tinggal kat kondo..kemain handal suara akk tu.rupanya si zahra

Mia Kassim berkata... [Reply to comment]

Anak ke2 memang dah ada pengalaman sudah berbanding yg ada anak satu. Mungkin agak panik bila baby bising atau menangis tengah mlm.... :)

Izzati Talib berkata... [Reply to comment]

ye betul , first skali msti check pampers ...
cmner tahu ? sbb jga ank buah a.k.a ank +cekgu norazimah ^.^

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI