Kena jaga pemakanan !

 

Sabtu lepas , aku gi ziarah kawan aku di Institut Kanser Negara, Putrajaya. Sian dia.. Kanser er.. lupa lak apa namanya tu.. tapi berkaitan dengan pemakanan katanya.. Bukan usus yer..

Katanya lagi , dia akan ada dalam tu untuk jangka masa 3 bulan.Alhamdulillah , layanan dan keadaan bilik wad 3 , amatlah selesa. Aku sendiri pon tengok best. Nurse nurse pon comel dan mesra gitu. Orang sakit pon lekas sembuh gini.. huhu ..

3 bulan untuk rawatan kimoterapi. Kepala pon dah botak. Kulit pon dah gelap.. Bayangkan bapak aku yang radioterapi pon dah kata sakit.. kimo ? Tapi demi utk sihat , kena la terima ..

 

Azam baru yang lama dah aku buat tapi terkubur sejak sejak sibuk jaga anak .. ialah kembali bersenam dan jaga pemakanan ! Isteri perlu memainkan peranan membantu suaminya makan makanan berkhasiat .. kalau tak , nurse jaga kat wad ! Haaa.. Dah la suami kacak .. haaaa …

Mulakan hari anda dengan bubur nasi ! Hehehehe…

8 ulasan:

  1. takziah untuk kawan..smoga cepat baik..

    BalasPadam
  2. nak kecik molek boleh makan macam ni jugak tak...ekekekeke.... lepas tu buat mesolipo... la la la ....

    BalasPadam
  3. semoga kawan ben cepat sembuh.. makanan sekarang banyak yang mengandungi bahan tambahan.. apapun kita memang kena jaga pemakanan kita agar dapat mengekalkan kesihatan yang baik..

    BalasPadam
  4. salam takziah, semoga dia cepat sembuh

    BalasPadam
  5. semoga kawan aben cepat sembuh seperti sediakala , semoga hilang segala kesakitannya dengan IzinNya ..

    ehemm, bubur tu nampak mengancam! bak sket

    BalasPadam
  6. Moga kawan Ben segera sembuh. Waaaa...sedapnya bubur tu... best baca blog Ben ni. Dalam santai ada ilmu bermanfaat dan maksud tersirat :D

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.