Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 29 September 2014

Kena jaga pemakanan !

 

Sabtu lepas , aku gi ziarah kawan aku di Institut Kanser Negara, Putrajaya. Sian dia.. Kanser er.. lupa lak apa namanya tu.. tapi berkaitan dengan pemakanan katanya.. Bukan usus yer..

Katanya lagi , dia akan ada dalam tu untuk jangka masa 3 bulan.Alhamdulillah , layanan dan keadaan bilik wad 3 , amatlah selesa. Aku sendiri pon tengok best. Nurse nurse pon comel dan mesra gitu. Orang sakit pon lekas sembuh gini.. huhu ..

3 bulan untuk rawatan kimoterapi. Kepala pon dah botak. Kulit pon dah gelap.. Bayangkan bapak aku yang radioterapi pon dah kata sakit.. kimo ? Tapi demi utk sihat , kena la terima ..

 

Azam baru yang lama dah aku buat tapi terkubur sejak sejak sibuk jaga anak .. ialah kembali bersenam dan jaga pemakanan ! Isteri perlu memainkan peranan membantu suaminya makan makanan berkhasiat .. kalau tak , nurse jaga kat wad ! Haaa.. Dah la suami kacak .. haaaa …

Mulakan hari anda dengan bubur nasi ! Hehehehe…

8 komen :

CikSiti berkata... [Reply to comment]

takziah untuk kawan..smoga cepat baik..

SalinaJohari berkata... [Reply to comment]

nak diet jugak...

Farah Waheda Wahid berkata... [Reply to comment]

nak kecik molek boleh makan macam ni jugak tak...ekekekeke.... lepas tu buat mesolipo... la la la ....

izzeyda berkata... [Reply to comment]

semoga kawan ben cepat sembuh.. makanan sekarang banyak yang mengandungi bahan tambahan.. apapun kita memang kena jaga pemakanan kita agar dapat mengekalkan kesihatan yang baik..

Que Achmad berkata... [Reply to comment]

salam takziah, semoga dia cepat sembuh

fizafantagirO berkata... [Reply to comment]

semoga kawan aben cepat sembuh seperti sediakala , semoga hilang segala kesakitannya dengan IzinNya ..

ehemm, bubur tu nampak mengancam! bak sket

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

Moga kawan Ben segera sembuh. Waaaa...sedapnya bubur tu... best baca blog Ben ni. Dalam santai ada ilmu bermanfaat dan maksud tersirat :D

annies MAN berkata... [Reply to comment]

#fitmalaysia (y)

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI