Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 27 September 2014

Makan sampai terbelahak !!

 

" Rakyat Malaysia suka membazir makanan. Bayangkan 8,000 tan atau lapan juta kilogram sisa makanan dibuang setiap hari.

Dan jumlah ini mampu menampung bekalan makanan untuk enam juta orang. Jumlah ini meningkat sebanyak 15 hingga 20 peratus pada musim-musim perayaan."

Sedih membacanya.. Kata taraf hidup makin meningkat ? Serba serbi mahal. Tapi kita masih dengan sikap suka membazir ! Kalau membazir , apa saja takkan cukup.. Duit dihabiskan untuk makan tapi makanan tak abis pon .. hurmm..

Serius , pesanan ini untuk aku jugak yer !

Selepas ni .. aku nekad nak bersederhana jer ! Bukan aku je , seluruh keluarga aku akan bersederhana ..

Hurm.. jap lagi nak makan , mee udang , satay , nasi ayam kukus kat MMA Nilai..  Wowww .. sedappppp !!

4 komen :

izzeyda berkata... [Reply to comment]

Pastikan habiskan makanan yang diorder ya.. yup kebanyakan kita suka membazir makanan.. bila dah kenyang dan makanan tidak memenuhi selera, kita mudah buang makanan tersebut begitu saja..kita perlu belajar untuk bersederhana dalam menikmati makanan..

TunSha Ayunie berkata... [Reply to comment]

nasi kukus ayam dara... perghhhh

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

nasi kukus ayam dara sini ada time ramadhan je

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

yummylicious...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI