Tanya sendiri la lain kali !



Kan dah .. hurmm.. Tak tau nak kata apa dah ! Segalanya dijadikan pengajaran dan tauladan .. Segala yang berlaku mematangkan aku dan rakan rakan yang lain ! Apa jua maklumat atau info yang sampai ke telinga , lain kali … sila gi bertanya sendiri pada tuannya .. Jangan memandai mandai !


Bukan mudah sebenarnya .. Kadang kadang niat murni kita akan jadi sebaliknya !  Sebaliknya , dapatkan pengesahan dan penjelasan dari mulut pihat terbabit ! Sahkan.. baru buat tindakan ..

Hurmmm .. Sikap memandai mandai , membuatkan ada pihak yang terasa hati dan juga salah sangka ! Kesannya ? Kita takkan mampu menduganya .. kerana sekarang ni , manusia lebih gemar mencari salah dari membantu menyelesaikan masalah ..


Apa pun.. sebagai kawan , kita jangan ada sikap syak wasangka .. Bahaya sikap tu…

7 ulasan:

  1. Susah kalau ada je yg penuh syak wasamgka

    BalasPadam
  2. Salah maklumat dan info nih memang bahaya.. apapun lebih baik bertanya pada tuan badan dulu sebelum sebarang tindakan dilakukan.. tak pasal-pasal bermasam muka dan bergaduh plak nanti..

    BalasPadam
  3. Mampir kesini dong gan.. Ada give away Novel "Apartemen Berhantu"

    BalasPadam
  4. Memang betul nak kepastian kena tanya tuan punya diri dulu setidaknya kaji dulu kan ^_^

    BalasPadam
  5. Mcm faham je :D
    Biasalah... Adat berkawan atau bermasyarakat...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.