Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 27 September 2014

Tanya sendiri la lain kali !



Kan dah .. hurmm.. Tak tau nak kata apa dah ! Segalanya dijadikan pengajaran dan tauladan .. Segala yang berlaku mematangkan aku dan rakan rakan yang lain ! Apa jua maklumat atau info yang sampai ke telinga , lain kali … sila gi bertanya sendiri pada tuannya .. Jangan memandai mandai !


Bukan mudah sebenarnya .. Kadang kadang niat murni kita akan jadi sebaliknya !  Sebaliknya , dapatkan pengesahan dan penjelasan dari mulut pihat terbabit ! Sahkan.. baru buat tindakan ..

Hurmmm .. Sikap memandai mandai , membuatkan ada pihak yang terasa hati dan juga salah sangka ! Kesannya ? Kita takkan mampu menduganya .. kerana sekarang ni , manusia lebih gemar mencari salah dari membantu menyelesaikan masalah ..


Apa pun.. sebagai kawan , kita jangan ada sikap syak wasangka .. Bahaya sikap tu…

7 komen :

Mila Hilas berkata... [Reply to comment]

baiklah ben! hehe

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

Susah kalau ada je yg penuh syak wasamgka

izzeyda berkata... [Reply to comment]

Salah maklumat dan info nih memang bahaya.. apapun lebih baik bertanya pada tuan badan dulu sebelum sebarang tindakan dilakukan.. tak pasal-pasal bermasam muka dan bergaduh plak nanti..

eka rizki berkata... [Reply to comment]

Mampir kesini dong gan.. Ada give away Novel "Apartemen Berhantu"

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

setuju SANGAT2 ..

Ahmad Zu Mal Md Rayi berkata... [Reply to comment]

Memang betul nak kepastian kena tanya tuan punya diri dulu setidaknya kaji dulu kan ^_^

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

Mcm faham je :D
Biasalah... Adat berkawan atau bermasyarakat...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI