Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 22 Oktober 2014

Dari Anjing ke ‘ Ale Uto ‘ !

 

Isu anjing dah ramai ulama bagi penjelasan.. Harap sedia maklum ! Tak yah la memandai mandai kalau ilmu baru sekangkang kera.. Kan ? Dapatkan pencerahan dari pihak yang berwajib atau yang lebih bijaksana.

Dan semalam , aku tonton video seorang budak perempuan dok sungguh la gunakan perkataan ‘ Ale Uto’. Pastu ada la pulak perempuan dok promote baju ‘ Ale Uto’ ! Haihhhh..

Kawan , kalau aku sebut depan mak aku perkataan tu , pipi aku akan disinggahi penampar yang akan meninggalkan kesan 5 batang jarinya !! Itu makian kawan … Bukan kata kata pujian meminta ciuman di pipi !

Menariknya , ada yang kata ‘ Ale Uto’ tu , I LOVE U TOO .. Adoiyaiiii ! Mudah benar la kena bohong dengan manusia yang kaki ‘persenda’ orang lain ! Haihhh ..

Nasihat aku la kan.. Follow la page page yang memberi manfaat.. Kalau nak tersenyum , ketawa di kala stress tu .. baca sesuatu yang lebih memberi ketenangan di jiwa ! Bukan sesuatu yang boleh mengharu birukan minda ..

2 komen :

Nadia Johari berkata... [Reply to comment]

biasalah..kadang-kadang yang dah tau die pergi cakap lagi

TunSha Ayunie berkata... [Reply to comment]

tapi skali pandang memang i love u too... a-le-u-too.... hahhahaha, aku selalu kena maki "ale uto" dengan opah aku time kekecik dulu bambeng.... so takde laa ghairah sangat nak cakap bende tu...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI