Huawei Honor 6 atau Sony Xperia Z3 ?

 

Mana aci ! Sony Xperia kelas lain.. Honor 6 kelas lain !!! Haishhh.. Perbandingan yang tak betul ni .. kan ? Hehehehe.. kan kan ? Hurmm.. Aku tauuu .. rileks ..

Terus terang promosi yang dasyat giler di Facebook membuatkan ramai tergoda dan terpengaruh untuk membeli Honor 6. Aku salah seorang dari mereka ! Nasib baik la duit perlu digunakan ke arah yang lebih penting .. Kalau tak ???

Tapi aku lom tentu akan membelinya kalau ada duit lebih ! Kalau ada duit lebih laa.. hehehehe .. Kenapa ?

Huawei Honor 6

Tak dinafikan ada banyak kelebihan Honor 6 berbanding telefon pintar dalam kelasnya tetapi bagi aku yang memerlukan sesuatu yang ‘pantas’ dan ‘berkualiti’ pastinya telefon ni bukan plihan aku..

Aku belum pegang dan  try lagi telefon ni tetapi dari beberapa video review yang aku tonton di Youtube , aku dapati kualiti kameranya tidak mencapai tahap yang aku inginkan !

Kalau untuk kaki game , sesuai la Honor 6 ni.. Tapi untuk aku yang bukan kaki game ni , aku memilih Sony Xperia Z3. Antara sebab lain , boleh masuk air la kan .. hehehe.. Kualiti gambar low light juga memainkan peranan penting memandangkan aku dah malas nak usung kamera dslr ke hulu ke hilir .. Hurmm ..

A premium smartphone

Alang alang nak memakai.. baik simpan duit dan beli sesuatu yang benar benar puashati ! Pastu , tunggu 2-3 tahun lak baru beli baru.. kan ? Heeee..

7 ulasan:

  1. mcmane kalau sony z3 vs note 4?

    BalasPadam
  2. sony gambar mmg the best...

    BalasPadam
  3. saya rasa Sony lagi best sebab visual dia superb..beli sony je bro...

    BalasPadam
  4. pilih Sony...sebab bukan jenis kaki game....^_^

    BalasPadam
  5. Vivo x play 3s pun cun..totally awesome!

    BalasPadam
  6. memang dah lama aim sony xperia z3...kena kumpul duit lagi nie....

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009