Huawei Honor 6 atau Sony Xperia Z3 ?

by - Isnin, Oktober 27, 2014

 

Mana aci ! Sony Xperia kelas lain.. Honor 6 kelas lain !!! Haishhh.. Perbandingan yang tak betul ni .. kan ? Hehehehe.. kan kan ? Hurmm.. Aku tauuu .. rileks ..

Terus terang promosi yang dasyat giler di Facebook membuatkan ramai tergoda dan terpengaruh untuk membeli Honor 6. Aku salah seorang dari mereka ! Nasib baik la duit perlu digunakan ke arah yang lebih penting .. Kalau tak ???

Tapi aku lom tentu akan membelinya kalau ada duit lebih ! Kalau ada duit lebih laa.. hehehehe .. Kenapa ?

Huawei Honor 6

Tak dinafikan ada banyak kelebihan Honor 6 berbanding telefon pintar dalam kelasnya tetapi bagi aku yang memerlukan sesuatu yang ‘pantas’ dan ‘berkualiti’ pastinya telefon ni bukan plihan aku..

Aku belum pegang dan  try lagi telefon ni tetapi dari beberapa video review yang aku tonton di Youtube , aku dapati kualiti kameranya tidak mencapai tahap yang aku inginkan !

Kalau untuk kaki game , sesuai la Honor 6 ni.. Tapi untuk aku yang bukan kaki game ni , aku memilih Sony Xperia Z3. Antara sebab lain , boleh masuk air la kan .. hehehe.. Kualiti gambar low light juga memainkan peranan penting memandangkan aku dah malas nak usung kamera dslr ke hulu ke hilir .. Hurmm ..

A premium smartphone

Alang alang nak memakai.. baik simpan duit dan beli sesuatu yang benar benar puashati ! Pastu , tunggu 2-3 tahun lak baru beli baru.. kan ? Heeee..

You May Also Like

7 comments