Jika anak anda pula ?

by - Selasa, Oktober 07, 2014

 

Terbaca di TimeLine seorang rakan di FaceBook .. Dia pon amik dari orang lain.. Tak tau dari mana punca ! Hurm.. Persoalannya , jika ianya berlaku pada kita ?

Yer.. memang pernah berlaku pada aku ketika aku suami isteri sedang makan. Disebelah aku , ada suami isteri yang boleh dikatakan taraf datuk nenek la pada Qhaliff. Diaorang dok bergurau dengan Zahra..

Kemudian mintak izin dukung Zahra. Itu pun selepas berbual panjang dengan mereka. Bekas penjawat awam bertaraf pegawai. Rindu kat cucu mereka… Bila tengok Zahra , lagi bertambah rindu ..

Alhamdulillah , segalanya ok.. takde masalah pon.. Mereka kelihatan sangat baik orangnya.. Tapi disebabkan segelintir manusia yang durjana.. mementingkan hawa nafsu sendiri , maka di dalam hati kita , sudah wujud syak wasangka yg mendalam !

“ Trust No One ! “

Hurm.. bayangkan aku sendiri nak senyum kat baby orang.. pon takut takut dah pasni ! Walhal aku tahu.. senyum kat baby buat kita nampak lebih muda ! Senyum kat ‘baby’ , leh kita bertambah tua !!

Apa senyum senyum ?? Mesti ada buat salah .. Atau nak apa apa la tu !! “ .

Dah pulak macam tu !! Adeh.. ni semua penjahat punya salah la nihh !!

You May Also Like

8 comments

  1. Prasangka tu teruk sangat dah. Apa pun untuk keselamatan anak2 kita kena la juga berjaga-jaga tapi jangan la prasangka buruk yang tak kena tempat... Betul kan Abg Ben ^_^

    BalasPadam
  2. asalamualaikum..alhamdulillah..tindakan yang terbaik Bro Ben..kena pastikan siapa nak sentuh anak kita, pernah tu Etuza rasa pedihnya bila anak dalam beberapa minit hilang depan mata. Kena hati2 dukung baik2 kan baru berumur setahun lebih..

    BalasPadam
  3. kerana sorang, rosak semua orang. hmmm.

    BalasPadam
  4. wah!sindiket penculikn alaf baru?? takutnya sampai nk ambil ank dr tgn sendri..

    BalasPadam
  5. betul la....kita nak senyum kat baby orang pun takut

    BalasPadam
  6. yela b.ben, dunia skrg da berbeza. hurm. hope so Allah lindungi semua anak2 di dunia ini.zmn anak2 cx cmne la plak nanti. hurm.

    part baby tu begitu teruja baca tp part 'baby' tu mcm erk. ~~" blh thn gak b.ben ni. ;p

    BalasPadam
  7. Assalam ben,
    Betui3..jgn mudah lepaskan anak kalo kat luor..
    walopun depan mata mcm2 blh jadi kan3...
    dah tak aman sekarang i sob3

    BalasPadam
  8. Sekarang sekeliling kita sgt2 bahaya....must always put extra carefull and more allert..

    BalasPadam