Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 15 Oktober 2014

Kreatif atau tak reti jaga harta benda ?

 

Walkie talkie.. Harga hampir RM30. Jangka masa hayat , tak sampai pon seminggu ! Hurmm… Bila beli , mainnya sekejap. Tapi gi umah orang , berebut.

Yer .. tu la budak budak ! Tak perlu nak terasa sangat dengan perangai mereka .. kan  ? Ada rezeki dan duit lebih.. beli je la .. kan kan ?

Biasanya anak sulung gini akan dapat kelebihan. Datang kat adik , mula dah tak bagi.. Hurm.. Mula berjimat.. Huhuh.. Kesannya ? Adik akan memendam rasa .. kan ? Cam aku la.. hehehe .. No 2 selalu gitu.. heee.. kan kan ? Nasib baik , adik Qhaliff perempuan. Kalau tak ? Huhuh… Main mainan abang je la jawabnya..

Nak kata tak reti jaga , tab dia pandai pulak jaga.. Tang mainan ni jer.. Suka benar kopek kopak sana sini.. Kuat benar keinginan dia nak menerokai menda menda ni .. Ni cam perangai aku jer .. Heee..

Tak pe la.. selagi ada duit.. ok la.. kan ?

5 komen :

Farah Waheda Wahid berkata... [Reply to comment]

rezeki untuk anak tu tetap akan ada...

nita berkata... [Reply to comment]

oklah tu..
lagipun anak2 tak ternilai harganya bebanding duit..duit boleh dicari tapi anak2...
gembirakan hati mereka selagi boleh ye idak..

Najdah Mohammed Hussain berkata... [Reply to comment]

Tak sampai seminggu tu ok lagi a. Ben...saya tak sampai sehari...huhuhu...baru beli, bawak balik, main sekejap...dah jadi engineer dah anak saya...huhu...

Biasa la tu...anak2 tengah membesar...lagi2 la budak cerdik macam Qhaliff...mesti kreatif (^^)

ekjoz buluh berkata... [Reply to comment]

sebab tu lah aku gi kedai RM2.. xpon toys McD

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH berkata... [Reply to comment]

Assalam abg Ben,
BEEETUUUUIIIII sesangat2 kan3
anak sha kan barang menan beli tak sempat sampai rumah udah patah he3
alahai anak laki sorang
gini la jadiknya he3

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI