Kreatif atau tak reti jaga harta benda ?

 

Walkie talkie.. Harga hampir RM30. Jangka masa hayat , tak sampai pon seminggu ! Hurmm… Bila beli , mainnya sekejap. Tapi gi umah orang , berebut.

Yer .. tu la budak budak ! Tak perlu nak terasa sangat dengan perangai mereka .. kan  ? Ada rezeki dan duit lebih.. beli je la .. kan kan ?

Biasanya anak sulung gini akan dapat kelebihan. Datang kat adik , mula dah tak bagi.. Hurm.. Mula berjimat.. Huhuh.. Kesannya ? Adik akan memendam rasa .. kan ? Cam aku la.. hehehe .. No 2 selalu gitu.. heee.. kan kan ? Nasib baik , adik Qhaliff perempuan. Kalau tak ? Huhuh… Main mainan abang je la jawabnya..

Nak kata tak reti jaga , tab dia pandai pulak jaga.. Tang mainan ni jer.. Suka benar kopek kopak sana sini.. Kuat benar keinginan dia nak menerokai menda menda ni .. Ni cam perangai aku jer .. Heee..

Tak pe la.. selagi ada duit.. ok la.. kan ?

5 ulasan:

  1. rezeki untuk anak tu tetap akan ada...

    BalasPadam
  2. oklah tu..
    lagipun anak2 tak ternilai harganya bebanding duit..duit boleh dicari tapi anak2...
    gembirakan hati mereka selagi boleh ye idak..

    BalasPadam
  3. Tak sampai seminggu tu ok lagi a. Ben...saya tak sampai sehari...huhuhu...baru beli, bawak balik, main sekejap...dah jadi engineer dah anak saya...huhu...

    Biasa la tu...anak2 tengah membesar...lagi2 la budak cerdik macam Qhaliff...mesti kreatif (^^)

    BalasPadam
  4. sebab tu lah aku gi kedai RM2.. xpon toys McD

    BalasPadam
  5. Assalam abg Ben,
    BEEETUUUUIIIII sesangat2 kan3
    anak sha kan barang menan beli tak sempat sampai rumah udah patah he3
    alahai anak laki sorang
    gini la jadiknya he3

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.