Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 15 Oktober 2014

Makan kari dah dia !

 

Terkejut gak aku memula.. Dia datang kat aku , mintak ikan yang sedang aku ratah. Tak sangka lak dia nak makan ikan yang dimasak dengan kari tu.. Sedap dan pedas skit kari tu..

Skit skit dia datang mintak. Pastu abis !! Aku gi amik nasi dan bubuh kari. Aku suap dia.. dia tak nak ! Nak makan sendiri..

“ Takk.. takkk… sinii.. “ . Dia suruh letak depan dia.. Hurm.. Aku letak dan sediakan air .. Botol khas untuk dia .. Kalau letak dalam cawan , dia akan tuang air dalam cawan tu ke lantai ! Eksperimen !!

Dia makan .. Suap siap bertadah lagi ! Huihhh.. Dasat ! Mana dia belajar pon tak tau laa.. Er , aku la tu yang ajar .. ke mak dia ..hehehe ..

Nasi dan kuah kari… pedas gak tu.. Dia bedal selamba jer.. Pastu cari air !

 

Yang penting .. aku lega tengok dia makan ! Walhal aku risau jer dia punya selera makan yang tak menentu ! Skang ni dah tau dah.. dia gemar mee sup dan nasi berkuah ?

Tapi ada syarat bila nak kasi dia makan.. Jangan kasi air manis manis sebelum tu.. Dia mmg taknak makan dah.. Yelah , perut dah kenyang.. nak makan camana kan ? Huhuhu…

6 komen :

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

Wah..pndai qhaliff mkn pedas

asha hana berkata... [Reply to comment]

Makin bijak dah. Huhu

winnie yong berkata... [Reply to comment]

Bila nmpk org besar makan, anak pun terasa nk ikut mcm org besar, maklum la, budak terfikir nk jd org besar, tapi org besar pulak mcm anak kecik perangai.. Betul x? Hehehe

Miera Nadhirah Tan berkata... [Reply to comment]

Dengan tidak sedar, anak2 kita cepat membesar.... tahniah atas "milestone" terbaru... heheh

Jika senang dan sudi, singgah lah blog kita www.mieranadhirah.com

Thanks

Miera Nadhirah Tan berkata... [Reply to comment]

Dengan tidak sedar, anak2 kita cepat membesar.... tahniah atas "milestone" terbaru... heheh

Jika senang dan sudi, singgah lah blog kita www.mieranadhirah.com

Thanks

Akmal Rusydi berkata... [Reply to comment]

Budak2 buat apa pon comel

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI