Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 10 Oktober 2014

Qhaliff kecek Kelate doh ?

 

Makan malam sama sama .. Sedap wife masak hari ni. Nasi ayam.. Ayam perlu ada sebab Qhaliff suka ayam.. Payah dia nak makan kebelakangan ni.. Hurmmm .. memilih atau tukar selera ? Abis kurus dah dia.. Pipi pon dah tak tembam sangat ..

Sedang sedap menjamu selera , Qhaliff bersuara..

“ Aye , ayee… “

Hurm.. nak air la tu.. Aku bingkas ke dapur. Capai cawan plastik dan isikan air di dalamnya. Pastu bagi kat dia ..

“ Aye , aye … “

Ler.. dah kasi air dah ni.. Tak nak pulak…

Qhaliff pandang aku dan mulut dia masih menyebut menda sama..

Hurmm.. apa dia nak ? Sekali aku terpandang ayam dalam pinggan aku.. Takkan kot ??? Air dan aye.. Kalau sebut dalam lorat Kelantan , bunyi lebih kurang..

Aku cubit sedikit dan masukkan ke dalam pinggan dia.. Terus dia amik dan masukkan ke dalam mulut dia ! Ah , sudahhhhh… sejak bila pulak dia kecek Kelate ???

9 komen :

mama amir berkata... [Reply to comment]

Hihi...qhaliff anak malaysia...semo bole cakap...

~ Ain Dania ~ berkata... [Reply to comment]

Huk alohh Qhaliff...mu kecek klate deh, comey la mu nih...hihihi... :p

Norma NML berkata... [Reply to comment]

baguh2..tero Qhaliff buleh kecek klate..hehe..

Siti Hajar Mohamad berkata... [Reply to comment]

Hahahaha...Qalif, nanti belaja make budu pulok deh....cute Qaliff

Nik Ainaa berkata... [Reply to comment]

haha meh qhaliff kito geng duo kecek klate. ;)

Sukma Haron berkata... [Reply to comment]

HAHA....dah pandai Qhaliff kecek klate...

wawalofa berkata... [Reply to comment]

Hahaha...this is Pantai Timur lah Qhaliff...beghehhhhhh......

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

Hahah qhalif pantai timur

amirah berkata... [Reply to comment]

uiyooo qhalif dah terer kecek klate doh..pah ni budu sokmo la..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI