Qhaliff kecek Kelate doh ?

 

Makan malam sama sama .. Sedap wife masak hari ni. Nasi ayam.. Ayam perlu ada sebab Qhaliff suka ayam.. Payah dia nak makan kebelakangan ni.. Hurmmm .. memilih atau tukar selera ? Abis kurus dah dia.. Pipi pon dah tak tembam sangat ..

Sedang sedap menjamu selera , Qhaliff bersuara..

“ Aye , ayee… “

Hurm.. nak air la tu.. Aku bingkas ke dapur. Capai cawan plastik dan isikan air di dalamnya. Pastu bagi kat dia ..

“ Aye , aye … “

Ler.. dah kasi air dah ni.. Tak nak pulak…

Qhaliff pandang aku dan mulut dia masih menyebut menda sama..

Hurmm.. apa dia nak ? Sekali aku terpandang ayam dalam pinggan aku.. Takkan kot ??? Air dan aye.. Kalau sebut dalam lorat Kelantan , bunyi lebih kurang..

Aku cubit sedikit dan masukkan ke dalam pinggan dia.. Terus dia amik dan masukkan ke dalam mulut dia ! Ah , sudahhhhh… sejak bila pulak dia kecek Kelate ???

9 ulasan:

  1. Hihi...qhaliff anak malaysia...semo bole cakap...

    BalasPadam
  2. Huk alohh Qhaliff...mu kecek klate deh, comey la mu nih...hihihi... :p

    BalasPadam
  3. baguh2..tero Qhaliff buleh kecek klate..hehe..

    BalasPadam
  4. Hahahaha...Qalif, nanti belaja make budu pulok deh....cute Qaliff

    BalasPadam
  5. haha meh qhaliff kito geng duo kecek klate. ;)

    BalasPadam
  6. HAHA....dah pandai Qhaliff kecek klate...

    BalasPadam
  7. Hahaha...this is Pantai Timur lah Qhaliff...beghehhhhhh......

    BalasPadam
  8. uiyooo qhalif dah terer kecek klate doh..pah ni budu sokmo la..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.