Allah dah rancang yang terbaik buat kita !

by - Jumaat, November 07, 2014

 

Ikutkan esok ada satu job yang membolehkan aku tukar handphone baru tapi diberitahu semalam , ianya dibatalkan atas sebab sebab tertentu . Sedih ? Takde pon.. Aku redha dan anggap takde rezeki. Kemudian , jemputan ke majlis yang di Singapura pon dibatalkan kerana dibuat di Malaysia jer… Sedih ? Tak pun ! Aku senyum jer.. Aku bagitau wife dan dia kata ok jer sebab ikutkan tarikh berikutnya dia ada kursus di INTAN. Pastinya akan jadi kelam kabut sebab nak kejar masa.

Sebelum ni aku pernah gak ditawarkan ke luar negara tapi aku tolak atas sebab sebab tertentu. Takde rezeki.. Walaupun ada rasa sedikit sedih , tapi aku redha. InshaAllah ada la tu Allah rancang buat aku.

Dan memang benar.. Allah bagi lagi best pada aku ! Terus impian jadi kenyataan !! Terkedu.. Terharu.. Bersyukur sangat sangat !! Tak sangka sama sekali !

Aku tak sangka aku akan berada di bawah Eiffel Tower dengan perbelanjaan ke sana di tanggung oleh syarikat gergasi penerbangan Malaysia , Air Asia !

Dan impian aku yang takde sapa tahu .. buat aku terkedu dan tak percaya .. ialah berada di tempat lahirnya sebuah kapal terbang gergasi ..

Sejak tu , aku belajar terima ketentuan Allah .. Sebelum ni , memang la aku terima tapi ada la gak dengan , ‘haihh’ atau ‘hurmmm’ nya tu.. Berdosa mengeluh kan ? Hurmm..

Semalam , wife bagi aku RM90 untuk tolong simpankan sewaktu berada di UMK , Pengkalan Chepa. Kemudian aku gi makan dengan Qhaliff sementara dia masuk meeting di situ.

Tanpa aku sedari , aku tercicir RM50 ! Terlalu kalut dengan Qhaliff .. Dia mengantuk pastu buat pasal.. Kelam kabut jadinya aku. Aku redha je la duit tu hilang… Nak buat camana kan ? Lokasi tercicir pun tak tau mana .. Hurmm..

Dan Allah gantikan duit yang tercicir tu.. Berlipat lipat kali ganda !! SubhanAllah.. Janji Allah tu pasti ! Bayangkan ini antara janjiNYA .. Camana pulak janjinya syurga dan neraka ? Azab kubur ? Azab nerakaNya  ? Kenikmatan syurgaNya ?

Kita mintak dunia .. akhirat terabai ..

You May Also Like

8 comments

  1. eiffel tower! bestnyaaaaaa.

    couldnt agree more. rancangan Allah ialah yang paling cantik

    BalasPadam
  2. alhamdullilah rezki allah swt beri berlipat kali ganda....hilang rm50, dapat ganjaran dari allah berlipat ganda:):)

    BalasPadam
  3. Ya...
    Allah tahu apa yang terbaik buat seseorang tu. Tak semestinya apa yang kita nak itu yang terbaik buat kita.

    BalasPadam
  4. yes true..perancangan Allah tu lebih baik untuk kita sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk kita... (^_^)

    BalasPadam
  5. very motivated, sbb sy selalu rasa diri sy diabaikan.sedih.

    BalasPadam