Antara Sony Xperia Z2 dan Sony Xperia Z3 !

 

Kenapa aku suka Z series ni ? Terus terang , aku tak pernah minat Sony ! Er , pernah.. tapi bukan telefon pintar la.. Heheheh.. Tetapi , sejak aku review kamera dslr Sony Alpha 5000 , aku berpendapat yang gadget Sony ni ada sesuatu yang menarik !

Kemudian , terdengar lagi kelebihan Sony Xperia Z series ni leh masuk air ! Ahaaaa ! Inilah yang aku tunggu tunggu ni ! Maklumlah , aku suka usung handphone ni ke mana saja aku pergi ! Aku tak nak lepaskan setiap detik atau terlewat membalas email client.. hehehe.. Duit wooo .. Dan aku beli Sony Xperia Z2 !

Ternyata aku semakin berpuashati dengan Sony walaupun pada awalnya aku rasa cam agak stress dengan bateri Xperia Z2 yang tak tahan bateri  ! Tetapi selepas aku selidiki, rupanya ,ada beberapa aplikasi yang memang makan bateri kalau tak dilogout dengan betul !

Dan kehadiran Sony Xperia Z3 , semakin menceriakan hidup aku ! Hehehehhe.. Bila perbandingan dibuat diantara Sony Xperia Z2 dan Sony Xperia Z3 ,  maka aku nasihatkan .. sesiapa yang nak beli handphone buat masa sekarang , cepat cepat sambar Sony Xperia Z3 !!

image

Bagi aku , Sony telah mengeluarkan telefon pintar yang bagi aku , antara yang patut dimiliki oleh semua orang ! Berbaloi !

Nanti aku cerita lagi pasal Sony Xperia Z3 ni ..

8 ulasan:

  1. Ohhh ya ka.. boleh masuk dalam list survey smartphone.. masih mencari2 smartphone yang berbaloi untuk dimiliki..

    BalasPadam
  2. Okay, tunggu review Z3 pl, mmg tengah survey tak tau nak beli yg mana... Huhu

    BalasPadam
  3. Dalam list, ada dua, antara z3 atau note4.. tak tau mna yg lagi worth to buy.. :D

    BalasPadam
  4. tak sabar nak tunggu ben update lagi pasal Z3. sbb dah banyak jugak dgr member2 citer yg z3 ni besst

    BalasPadam
  5. hp sony memang tahan...
    saya ada beli smartphone sony yang paling murah, Sony tipo..sebab saya minat design kecik dia tu..
    dah berapa kali terhempas, haha tapi masih tahan setahun setengah dah guna, setakat ni tiada masalah lagi..hehe

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009