Banjir dan denggi !

 

Dua berita dalam sehari.. Aku hanya mampu tertunduk sayu dan berdoa agar segala urusan dipermudahkan Allah.

Berita pertama mengenai banjir yang melanda negeri negeri di dalam negara kita yang tercinta ini. Pelbagai berita dan gambar disebarkan di media sosial. Sayu… Dikatakan fenomena air pasang ini berpunca dari ‘new moon’ yang dijangka berlaku malam ini dan malam esok dengan ketinggian air hingga 3.19 meter di Terengganu. Di negeri lain , aku tak pasti. Takde info mengenainya.

Di Lata Rek.. tempat ni aku beberapa kali teringin nak singgah .. Dan inilah terjadi pada hari ini .. Sebelum banjir dan ketika banjir !

Kelantan , Terengganu , Pahang , Perlis dan Perak sedang mengalami banjir ini. Sama sama kita berdoa kepada Allah..

Dan berita kedua ialah sepupu Qhaliff , Ammar dimasukkan ke wad kerana denggi. Menurut ibunya tadi , Ammar muntah darah. Hidungnya pon berdarah. Semoga Allah sembuhkan penyakitnya. Esok nak gi lawat dia kat Hospital Sg. Buloh.

Hurmm.. Qhaliff suka main dengan Ammar.. Ammar pandai layan dia walhal beza 2 tahun.. Kalau dah jumpa , tak sanggup nak berpisah dah Qhaliff tu ! Hahahaha ..

7 ulasan:

  1. di kedah pon ada keluarkan amaran juga...

    harap sepupu qhaliff cepat sembuh ya...

    BalasPadam
  2. semoga allah berikan mereka ketabahan dan kesabaran..

    BalasPadam
  3. Allahuakbar , semoga semuanya baik2 hendakNya. Aamiin.

    BalasPadam
  4. Cuma dapat doa yang terbaik untuk semua.

    BalasPadam
  5. bertabahlah!

    amar get well soon!

    BalasPadam
  6. bertabahlah!

    amar get well soon!

    BalasPadam
  7. kesian budak kecik lagi dah kena denggi.. semoga cepat sembuh

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009