Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 15 Disember 2014

Berbaloikah jaga anak sendiri ?

 

Bermula dari usia Qhaliff sebulan , takda sapa jangka aku mampu bertahan hingga Qhaliff mencecah 2 tahun .. hurm.. Berapa bulan eh ? Oh , 8 bulan.. dan adiknya , Zahra dah pon mencecah  7 bulan ! Aku sendiri pon tak sangka aku punya kekuatan gitu .. huhu ..

Ada orang kata , tugas mudah je pon !! Bukan susah .. Jaga jer laa.. Kan ? Aahhh.. Memang laaa tak susah ! Jaga je laaa , kan ? Tapi persoalannya .. boleh ke jaga sambil bekerja ? Seawal pagi dah bangun dan bersiap untuk uruskan kedua anak kecil ni.. Sementara tu , kepala dah mula berputar untuk mencari idea idea terkini bagi memastikan blog disinggahi pembaca setia dan juga pembaca baru yang nak berkenalan dengan BEN ASHAARI !

Hari ni .. aku dapat lihat perkembangan mereka dengan mata kepala aku sendiri ! Tak sangka.. Jauh dari sudut hati , aku berbangga walaupun adakalanya , stress woii !!! Maklumlah , dari hari Isnin sampai Jumaat , rutin sama .. terperok dalam rumah.. Tv , bukak cerita yang diorang nak tengok jer.. Bila diorang tidur , baru boleh nak tarik nafas tapi kena buat kerja gak.. seperti banner , iklan , advertorial , balas email.. macam macam ..

Tapi semua tu tidak menjadi masalah bila ..

Tengok anak sendiri yang mana dulu sebesar tapak tangan.. dah pandai makan sendiri.. Berebut handphone dengan bapak dia sendiri ! Suruh charge phone ! Grrr ..

Dan bergurau dengan adiknya yang mana dulu dia cemburu tapi sekarang , sayang sangat ! Adik dia buat la camana pun , dia tak marah.. Jauh sekali nak pukul.. Malah dia sendiri yang menangis bila adik dia sakat dia.. Hahahaha..

Dan sesekali , Qhaliff amik buku dan tunjuk kat Zahra..

“ A… Apokkkk.. “ .

“ Qhaliff.. A .. Apple laa.. “ .

Adehh.. Ada hati ajar adik dia .. Hahahaha.. Kalaulah aku bekerja di pejabat dan kedua mereka ni di rumah pengasuh , pastinya aku akan terlepas saat indah ini.. Dan tiba tiba , mereka dah dewasa .. menunggu masa untuk berkahwin ! Pastu akan tertanya , di mana kenangan indah aku bersama mereka sewaktu kecil dulu ??

10 komen :

Sukma Haron berkata... [Reply to comment]

Setuju....bila tgk gambar anak2 masa kecil..memang rindu memori begitu

Muhammad Shahril berkata... [Reply to comment]

Singgah sini yeee :) Comelnya jee MUKA Qhaliff tuu :) Geram nak CUBIT + Gigit :)

yusrina berkata... [Reply to comment]

sama dgn anak sy... A for Apolll hihi

ajim (kerusiburok) berkata... [Reply to comment]

oh lihat kekangan masa, memang susah nak jaga anak sendiri kalau kita bekerja. applause to ben! :)

Yenda Ixati berkata... [Reply to comment]

tak semua ayh dpt melalui detik indah ini . . .

misz sheyla berkata... [Reply to comment]

setuju sgt...kalau ekonomi family ok..memang nak berhenti keje sgt2 jaga anak... :(

izzeyda berkata... [Reply to comment]

lain bila anak dijaga sendiri dan orang lain yang tolong jagakan..apapun bila kita jaga sendiri lebih baik dan kita akan melihat mereka membesar di depan mata..

Nina Mirza berkata... [Reply to comment]

Setuju. Sangat berbaloi....!!!
Saat yg begitu berharga dan tak akan mampu dinilai dengan Wang ringgit.

amelia ramli berkata... [Reply to comment]

Ya Allah...sememangnya setiap ibu & ayh punya keinginan menjaga & melihat setiap perkembangan ank2 dr kecil hgga dewasa..hanya yg terpilih je dapat merasai smua tu..teringat ngn ank2 d rumah..cemburu rsnya bl sy x dpt merasai smua tu..huhuhuu

yoorin melacolea berkata... [Reply to comment]

best dpt jaga anak sendiri ni abg ben.. kepuasan yg tak dpt diucap dengan kata2.. =)

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI