Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 6 Disember 2014

Maharaja Lawak 2014

 

Aku tengok hari ni .. Sebelum ni pon ada .. Minggu sebelum sebelum ni tapi tak abis sebab .. aku tutup tv ! Tunggu punchline , macam tunggu durian muda gugur ! Hampehhhh .. hambar !

Dan ada beberapa kumpulan aku tengok.. terfikir dan akhirnya seorang rakan di Facebook upkan statusnya ..

Maharajalawak juri lebih tumpu kepada mejaga "adat" katanya mempermainkan adat , memakai baju melayu sambil berpakaian ala ala monyet. Tapi tidak pernah saya dengar mereka menegur peserta yang mempersenda agama sendiri dengan memakai kopiah , memakai pakaian sunnah dan sebgainya…Sgt banyak mereka mempersenda kalimah2 suci …Sgt rendh martabat islam di mata mereka tapi lebih menjulang tinggi adat! “.

Ada benarnya pon.. Aku senyum jer.. Diorang apa pedulik , kan ? Asal duit masuk dah la.. Ok la tu.. aku pun malas nak kata apa.. Masing masing dah besar ! Senyum je laa…

Yang pasti .. Kali ni lebih pada sekadar nak buat jer .. Bukan betul betul nak bertanding ..

Maaf yer .. Jangan nak melatah atau nak marah. Ni pendapat aku yang tengok tak abis sebab .. aku tahu semua peserta MLM 2014 ni adalah terbaik di antara yang terbaik .. Aku tak nak buang masa tonton sesuatu yang .. membuang masa aku !

2 komen :

Scarlett O'Hara berkata... [Reply to comment]

Satu lagi.Kenapa tak tegur si Farah Quinn tu pakai baju nampak *****?Segan anak buah kecik lagi dah tegur.Bengong.

sheAYANG berkata... [Reply to comment]

Tengok juga. Tapi taktau la silap kat mana. Makin lama lawak makin merepek...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI