Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 3 Disember 2014

Tidak jujur dalam berniaga !

 

Hurmm… Apa kes lak ni ? Heheehe.. kan ? Mesti itu yang korang tertanya punya .. kan kan ? Rileks… Ni cerita umum jer.. Sapa yang terasa pedas tu , maka sila la amik berat yer ..

Zaman ni , ramai berlumba lumba nak keluarkan produk sendiri. Sapa tak nak kaya kan ? Masyarakat semakin amik berat penjagaan kesihatan dan kecantikan .. kan ? Sayangnya , ada yang amik kesempatan dengan menipu pengguna ! Kononnya produk tu berkesan terutamanya dalam masa singkat ! Hurmmm.. Pacak model atau artis sebagai bukti betapa berkesannya produk tu padahal … !! Hurmmm ..

Jangan menipu pengguna dengan cara gitu ! Tak bagus .. kaya dalam masa singkat tapi ‘miskin’ untuk jangka masa panjang ! Allah nampak , kawan  !

Berrniagalah dengan jujur.. Hati tenang dan gembira senantiasa ! Itu juga tanda salah satu kekayaan yang orang lain payah nak dapat ! Kekayaan di dalam hati.. Walaupun untuk seringgit tapi bila berkat , seringgit tu akan kita rasa besar sangat ! Bila menipu , duduk dalam rumah banglo pon rasa tak tenang sebab kita tau , kita dapat dengan menipu orang ramai !

Jujurlah ..

14 komen :

MamaAliya berkata... [Reply to comment]

well said abg ben!!sangat setuju.

Echa H. berkata... [Reply to comment]

kbykkannya tak logik. contoh mcm supplement untuk putihkan kulit. padahal model mmg dah kulit putih melepak. kalau supplement untuk kuruskan badan pun macam tu jugak. alahaii -..-

Mrs. A berkata... [Reply to comment]

Ialah jujur tu bukan dalam perniagaan jer... dalam segala hal kita wajib jujur. Sekurang-kurangnya jujurlah kepada diri-sendiri.

Hafizin Jamil berkata... [Reply to comment]

biasala tu ben bila orang dah nampak duit beribu2 kat depan dia.

Nina Mirza berkata... [Reply to comment]

Pembeli pun kena lah bijak berbelanja. Jangan mudah terpedaya...

nor isneini mohd ayob berkata... [Reply to comment]

Kalau sy, sy jual barang yang memang betul berkesan je..hihihi..sesiapa nak oder boleh la jenguk blog iolss
http://n-nanie.blogspot.com/

Suriya Majid berkata... [Reply to comment]

Kebanyakannya mesti guna orang yang berpengaruh, macam artis, ce ambil orang yang biasa-biasa je. Baru real.

Nur Hijratul Hajar Bahaman berkata... [Reply to comment]

yup,btl ckp en.ben.. sy pn pernah tertipu..haha!

Cara Menyusukan Bayi Pramatang

FatinArina Abdullah berkata... [Reply to comment]

Setuju!

Tak macam shaklee.. ehh (?)
Ok bai 😉

Nett berkata... [Reply to comment]

Hurmmm....memang gitulah taktik zaman sekarang ben..diorg tau org zaman ni sibuk dok cari supplemen macam2..tu yg keluar produk mcm2..tepuk dada tanya selera lah..

timm bill berkata... [Reply to comment]

kekdg produk xsesuai, pakai setaun pun mmg dok gitu je la..huhu..

SyazA berkata... [Reply to comment]

Well said, Abg Ben... ringkas tapi menusuk kalbu =D

Papaglamz berkata... [Reply to comment]

Setuju..

NURUL AQIDAH AZAHAR berkata... [Reply to comment]

betul tu ida sokong..ada plan peniaga yg amik testimoni produk lain dan tempek kata kan testimoni dr produk dia,.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI