Tidak jujur dalam berniaga !

by - Rabu, Disember 03, 2014

 

Hurmm… Apa kes lak ni ? Heheehe.. kan ? Mesti itu yang korang tertanya punya .. kan kan ? Rileks… Ni cerita umum jer.. Sapa yang terasa pedas tu , maka sila la amik berat yer ..

Zaman ni , ramai berlumba lumba nak keluarkan produk sendiri. Sapa tak nak kaya kan ? Masyarakat semakin amik berat penjagaan kesihatan dan kecantikan .. kan ? Sayangnya , ada yang amik kesempatan dengan menipu pengguna ! Kononnya produk tu berkesan terutamanya dalam masa singkat ! Hurmmm.. Pacak model atau artis sebagai bukti betapa berkesannya produk tu padahal … !! Hurmmm ..

Jangan menipu pengguna dengan cara gitu ! Tak bagus .. kaya dalam masa singkat tapi ‘miskin’ untuk jangka masa panjang ! Allah nampak , kawan  !

Berrniagalah dengan jujur.. Hati tenang dan gembira senantiasa ! Itu juga tanda salah satu kekayaan yang orang lain payah nak dapat ! Kekayaan di dalam hati.. Walaupun untuk seringgit tapi bila berkat , seringgit tu akan kita rasa besar sangat ! Bila menipu , duduk dalam rumah banglo pon rasa tak tenang sebab kita tau , kita dapat dengan menipu orang ramai !

Jujurlah ..

You May Also Like

14 comments

  1. kbykkannya tak logik. contoh mcm supplement untuk putihkan kulit. padahal model mmg dah kulit putih melepak. kalau supplement untuk kuruskan badan pun macam tu jugak. alahaii -..-

    BalasPadam
  2. Ialah jujur tu bukan dalam perniagaan jer... dalam segala hal kita wajib jujur. Sekurang-kurangnya jujurlah kepada diri-sendiri.

    BalasPadam
  3. biasala tu ben bila orang dah nampak duit beribu2 kat depan dia.

    BalasPadam
  4. Pembeli pun kena lah bijak berbelanja. Jangan mudah terpedaya...

    BalasPadam
  5. Kalau sy, sy jual barang yang memang betul berkesan je..hihihi..sesiapa nak oder boleh la jenguk blog iolss
    http://n-nanie.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. Kebanyakannya mesti guna orang yang berpengaruh, macam artis, ce ambil orang yang biasa-biasa je. Baru real.

    BalasPadam
  7. Setuju!

    Tak macam shaklee.. ehh (?)
    Ok bai 😉

    BalasPadam
  8. Hurmmm....memang gitulah taktik zaman sekarang ben..diorg tau org zaman ni sibuk dok cari supplemen macam2..tu yg keluar produk mcm2..tepuk dada tanya selera lah..

    BalasPadam
  9. kekdg produk xsesuai, pakai setaun pun mmg dok gitu je la..huhu..

    BalasPadam
  10. Well said, Abg Ben... ringkas tapi menusuk kalbu =D

    BalasPadam
  11. betul tu ida sokong..ada plan peniaga yg amik testimoni produk lain dan tempek kata kan testimoni dr produk dia,.

    BalasPadam