Ahad, 5 Januari 2014

Dari HRC, lebih baik wujudkan perpustakaan di Putrajaya !

 

Rasanya , ramai menentang  ‘kehadiran’ HARD ROCK CAFE di Putrajaya. Cukuplah ada satu di KL sana tuu .. Kekalkan saja Putrajaya sebagai pusat pentadbiran Malaysia dan juga pelancongan bebas arak dan maksiat. Takkan tak nampak tiap hujung minggu , Putrajaya ni dipenuhi dengan rakyat yg beriadah menghabiskan masa hujung minggu bersama keluarga tersayang mahupun bersama rakan rakan..

Bagi aku , Putrajaya dah ada macam macam tetapi boleh ditambah lagi dengan wujudkan satu perpustakaan awam yang besarnya macam Perpustakaan Negara di KL tu ! Apa salahnya ada banyak perpustakaan kan ? Lagi pun , di Putrajaya ni , banyak je sekolah ada .. Perpustakaan komuniti yang sedia ada , dengarnya tak lengkap..

Apa salahnya kan ? Jangan asyik dok pikir untung jer. Kalau boleh bawak segala harta masuk kubur , lain laa .. Ni tinggal gak atas dunia untuk direbutkan oleh orang orang yang sealiran..

Perpustakaan awam tu nanti , kalau boleh .. lengkapkan dengan dewan ceramah , kelas bahasa , pidato , cafe bebas wifi untuk ahli berdaftar dan cafe untuk sapa sapa jumpa , berkumpul dan menghabiskan masa di sana ..

Bayangkan , perpustakaan sebenar tu nanti ada banyak bahagian buku untuk bacaan santai , rujukan ilmiah dan sebagainya. Barulah seronok hujung minggu.

Kata nak bebaskan negara dari rakyat yang suka berdemo kan ? Sebelum ramai berdemo sbb nak wujudkan HRC , lebih baik bagi rakyat sesuatu yang boleh mereka kata ..

“ Bagus juga Kerajaan BN ni kan ? “…

Dalam buruk manusia , ada juga bahagian baiknya, kan ? Semoga Allah berkati kita semua ..

 

Terkini ..

Photo: Terima kasih ..

Malaysia ku , semakin pentingkan diri sendiri ?

 

Photo

Aku sokong kata saudari Zeeda ni .. Sebelum ni tersebar gambar perempuan mengandung di dalam komuter terpaksa duduk di lantai kerana tiada yang prihatin. Sayangnya , mereka yang komen tu kaitkan dengan bangsa ! Aparaaaa !! Komen guna akal skit !

Tak kira bangsa la menda ni , di Malaysia ! Nak salahkan sapa ? Kita tengok la apa dah jadi dengan negara kita ni .. Segalanya mula pentingkan diri sendiri. Kerana apa ? Kerana terpaksa !! Kalau lembut hati , kita dipijak .. Sapa yang ajar semua ni ? Haaa.. Jangan pandang aku .. Kita selak balik diari kehidupan kita.

Hurm.. saban hari , kita tengok di internet.. Apa yang kita baca ? Macam macam cerita dan karenah. Kalau ‘New Feed’ aku penuh dengan ayat ayat cinta budak sekolah , mmg aku hide laa.. Mual baca. Mak ayah bertungkus lumus cari duit .. antar anak gi sekolah.. anak ? Kononnya dah besar laa eh ?

Dunia kita semakin mementingkan perut sendiri . Tak caya ? Masih ada yang kata ‘ asal dia senang.. dapat makan .. ada keje .. keluarga dia ok , dah laa ‘ berbanding yang prihatin terhadap jiran tetangganya samada dia dah makan ke .. sihat ke.. Takde kan ?

Kita tak perlu menuding jari.. Keadaan memaksa kita begini. Cuma kita bernasib baik masih selamat kerana kita punya AGAMA ..

Terharu aku..

 

Setiap kali aku bukak gambar ni di tab , atau Qhaliff sendiri yg bukak .. dia akan cium gambar aku yg tgh buat duck face tu .. huhu..

Lembut , penyayang tapi tegas budak ni .. Dah nampak kegarangannya skg ni ..hurmm..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inginkan sesuatu yang cantik untuk diri anda ?

 

-iklan-

ESP MENJADI KEGILAAN UNTUK MEREKA YANG INGINKAN KULIT CANTIK DAN BADAN BERTENAGA..!!

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
ESP Soy Protein Shaklee
====================
ESP shaklee merupakan satu2nya produk dlm pasaran yg menjamin penyediaan 9 asid amino yg tdk dpt dihasilkan oleh tubuh manusia.

Ia turut diperkaya dgn 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

Sangat sesuai utk smua peringkat umur - tua dan muda.

Manakala, kandungan indeks Glisemik (G.I) yg rendah iaitu 39, menjadikan ia sgt sesuai juga kpd penghidap kencing manis.

Satu hidangan esp shaklee ini bersamaan dgn 2x ganda daging, 4x ganda telor, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sgt mudah diserap oleh tubuh manusia.

Manfaat utama ESP
================
1-Awet muda
Asid amino ptg utk membina otot, kuku, rambut, darah, org-an, kulit, gland dan lain2. Pengambilan yg kerap adalah kunci kpd awet muda.

2- Baik untuk hormon
Kacang soya adalah satu2nya tumbuhan yg kaya dgn isoflavones, fungsinya bersamaan dgn hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

3- Baik untuk prostat
Genistein yg terkandung dlm kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dlm sel bdn sblm ia menukarkan sel DNA kpd sel kanser. Ia juga sgt baik dlm pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

4- Kulit remaja
Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

5- Pembekal tenaga
Membekal tenaga dgn segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik utk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.

6- Membaiki pigmentasi
Membaiki masalah rambut spt beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

7- Membaiki memori
Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan..

SEMPENA 'YEAR END SALE'. DAPATKAN TAWARAN MENARIK UNTUK PEMBELIAN ESP INI!!

ORDER SEKARANG : 019-3190733 (MURNI)

Mat perasan !

 

Aku calitkan sedikit gel rambut aku ke tangan.. Gosok gosok dan kenakan pada rambut dia .. Hahahaha.. Mamat di dalam gambar ni perasan dahhh .. Bila aku amik gambar dan tunjuk kat dia .. Ditambah lagi dengan ibunya yang asyik dok kata ..

“ Hensemnyaaaa anak ibu niii .. “.

Terus tak kasi aku usik rambut dia .. Huhuhu

Photo

Tukar gaya skit pasni. Jadi mat pacak lak .. serupa daddy ! Haahaha… Bila teringat peristiwa gunting rambut tadi , aku mampu geleng kepala jer. Bayangkan aku kena kepit tangan dan kaki dia .. dia menjerit sampai bersembur air liur kena kat daddy dia .. huhu ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI