Sabtu, 11 Januari 2014

Aku bukan bos !

 

Belajar dari kecik jadi usahawan .. Tapi jangan jadi usaha menipu wan ! Haaaa .. Tamo tamoo .

Tak kaya tak per .. Janji rezeki yang di cari tu , diberkati Allah. Tu yang penting .. kan kan ?

Photo

Tak kira la , jadi bos ke .. kuli ke.. Jangan bagi alasan bila bab kerja. Bila orang berjaya , kita cemburu walhal kita ni penuh dengan alasan bila disuruh berjaya ! Hurmm…

Lepaskan saja kentut itu !

 

“ Proootttt .. “ .

Adoii.. bertempiaran lari abisss anak beranak !

Bapak aku kata ..

“ Nak buat camana.. Nak lari ke dapur pon tak sempat dah. Nanti masuk balik angin yang nak keluar ni , jadi kembung pulak perut bapak hang ni ..”.

Tu semua cerita dulu dulu laa.. Masa aku kecik kecik dulu .. Hehehhe .. Anak anak muda takkan paham semua ni termasuk aku ! Heheheh .. Perbuatan kentut dikhalayak ramai ini bisa mengundang malapetaka yang tak bisa diramalkan..

Tetapi .. sejak seminggu lalu , aku mula memahaminya. Aku yang suka tidur atau baring di atas toto atau carpet yang nipis , mula terasa bisa bila sakit pinggang menyerang .

Lama dah bapak aku nasihatkan agar jgn tidur atas toto yang nipis atau baring atas lantai besimen. Wap sejuk akan memudaratkan badan. Tapi aku tak nak dengar ! Hehehe..

Sekarang ni , perut aku mudah kembung kembung. Bila urut skit je , angin keluar laa kat mulut aku .. Haih . Dan buat kali pertama dalam hidup aku , aku muntah selepas makan sbb angin..

Hurmm.. Bayangkan kalau nak angin nak keluar bila tak diundang. Haaa.. Depan orang ramai. Memang la tahan tapi pastu tengok la camana dia punya kesan pada badan. Hehehe.. Kang kalau aku lepas jer .. haaa.. Sebab tu jangan hairan bila ada orang tua , main lepas je angin .. Heee.. Dari dia mudarat .. kan ?

Ubatnya ? Aku rasa sbb aku cuti bersenam ni. Kalau rajin bersenam , masalah angin ni kurang kot ..

Oh , aku bukan kaki kentut yer sekarang. Saja nak bagitau korang yg rasa diri tu muda forevahhhh .. maka jagalah kesihatan anda dan jangan makan bukan bukan ..

Kenapa mak kita suruh kita pergi sekolah ?

 

Sebab  mak suh pi sekolah , nanti besar sikit  .. bila nakup status kat FB kena pikir panjang .. Tak bg malu mak bapak  dan diri sendiri..

Bila up status bagus bagus walaupun diri tu belum tentu bagus , orang tak kisah part tu .. Mereka akan kata ..

" Bagusnya dia.Anak sapa la tuuu .. ". Mak bapak gak dapat pahala .. Takkan nak sedekah dosa kat mak ayah kita kan ?

Ada insan yang update status gini di FB … Kesian kan ? Aku tak tau la orang ni nak up status menyindir atau ianya satu pendapat dari akal fikiran dia .. tapi ianya mampu buat rakan rakan di FB sengih sampai ke tulang sum sum..

image

Aku suka Kelantan bila hujan !

 
Hehehe.. sejukkk koooo .. Balik sini , pasti aku banyak berehat dan paling penting , jimat woooo ! Nak berjalan sana sini pon , kena pikir panjang .. Hahahaha ..
Tak perlu letak aircond weh ! Sejuknya macam berada di rumah aku yang pasang aircond malah jauh lebih sejuk dan nyaman.. Dan mendamaikan .. Hehehe ..
 
Qhaliff pon lena giler je tidur. Pagi ni dia bangun tidur kul 10 pagi. Pastu kul 1 lebih tadi , sambung tidur balik selepas makan laksam dan berak .. Hahaha.. Baru best tidur .. heee..

Hurmmm.. nasib baik kampung wife aku ni , kawasan tinggi. Air naik pun , mengalir turun ke bawah .Tapi masih ada sungai di kawasan berhampiran .. huhu …

Juadah pertama di Kelantan

 
Utk tahun 2014 .. hehehe.. tak merasa lagi nasi kerabu kerana bgn lewat.. Hujan lebat berterusan dr semalam buat rasa syioknya tidur .. Rehat betul betul aku ni nampaknya . Hahaha..

Laksam adalah antara makanan yg sedap utk di makan.. makanan feveret gue nehh.. Dulu , masa remaja .. giasar malam , mmg beli dua bungkus utk aku.. Saja nak ngorat awek yg jual laksam tu .. hahahaa..


Mak mertua buat neh..

Qhaliff balik kampung !!

 

Kali terakhir balik , raya Puasa lepas. Pastu tak berkesempatan nak balik. Ada je hal sana sini .. Keadaan tak mengizinkan.. Huhu.. Sian kat wife..

Ikutkan , hari ni pon tak leh balik lagi sbb aku ada misi khas utk majukan negara tapi aku terpaksa batalkan misi khas tu sbb negara tak perlukan aku untuk majukan negara.. Merajuk dah aku.. Huhu..

Maka , aku ajak wife balik awal. Dia seronok laa.. Suka gitu.. Aku , ok jer .. Wa talak kisah loo.. Leh makan nasi kerabu banyak banyak.. Pastu leh makan maggie ketam .. Haaa.. Macam macam leh makan .. Bertambah buncit perut aku .. heee..

Perjalanan hari ni , dilindungi Allah.. Cuaca sejuk je.. Hujan sepanjang jalan setelah menjejakkan tayar di Lebuhraya Karak. Hujaaannn sepanjang jalan tapi takde kesesakkan.

Tiba di Jalan Kuantan – Kemaman , keadaan berubah.. Aku dah nampak di Waze.. Jalan sesak hampir 10km rasanya.. Yeke ? Lebih kurang laaa ..

Punca ? Air naik dan ada kerja kerja pembaikan jalan dilakukan. Bukan sbb air naik atau banjir. Tapi dengarnya di Kuantan , air naik. Aku tak masuk Kuantan tadi.. hehehe.. Destinasi dari Kuala Lumpur adalah ke Gambang.. utk jemput adik ipar aku balik sama …

Hurmm.. Sepanjang perjalanan , aku tak menunjukkan tanda tanda letih dan mengantuk.Buat kali pertamanya dalam sejarah 5 tahun memandu pulang ke Kelantan , aku tak perlu minum air Red Bull atau 100 Plus utk menghilangkan ngantuk.. Pelik ? Aku lagi pelik.. Nak berenti tidur pun takde woooo .. Haaa..

Cuma aku memandu dengan agak berhati hati sbb jarak penglihatan adalah terhad kerana cuaca hujan..

Dan akhirnya , jam 12.50 tengah malam .. kami sekeluarga selamat tiba di Kok Lanas. Sebelum tu berenti makan di Kerteh. Saja nak tukar angin makan kat situ.. Heee.. Sedap ? Er, boleh laa…

Alhamdulillah.. segalanya selamat. Buat rakan rakan yang mendoakan keselamatan aku sekeluarga , jutaan terima kasih. Semoga Allah balas kebaikan pada korang semua ..

Ok.. tidur time.. Esok nak pekena nasi kerabu dengan ayam bakar .. Weee….

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI