Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 4 Februari 2014

Suntikan setahun usia ..

 

Photo

Anak buah aku yang dimasukan wad kelmarin sbb demam panas .. Suhu mencapai 40 darjah.. Alhamdulillah , beransur pulih. Tapi masih ditahan di wad Hospital Sungai Buloh.

Apa kes ? Tak berani nak kata la.. Doktor kata sbb ada kahak.. Tapi semua ni berlaku selepas suntikan untuk setahun usia. Aku ni bukanlah nak menuduh tapi banyak isu diperkatakan mengenai suntikan setahun ni. Qhaliff dulu pon , masa amik suntikan tu .. demam dan naik ruam merah walhal dia takde alergik  pon sebelum tu !

Banyak orang kata , tak perlu amik sebab tak tau apa kandungan vaksin. Ok , aku malas nak bertekak pasal ni cuma lepas ni , untuk adik Qhaliff .. aku dok pk perlukah ? Nak kena tanya pakar ni ..

Bukan apa .. aku ada serba sedikit info mengenai menda ni cuma apakah ianya sahih atau tidak ?? Tu jer .. Hurmm..

2 minit je tempoh diberi ..

 

Bangun kul 8 pagi. Dah kembali normal tidurnya .. Malam pon awal dah skang .. Nak tidurkan semula , jam 12 tengahari. Rasanya kul 3 kang bangun la tu ..

Photo

Hurm… gaya tidur yang .. hurm… rasanya dulu , aku pun mmg suka tidur gini .. hahahah… Sejak sejak perut dah lebih ni , kena tidur mengereng dah .. hahaha ..

Kena betulkan tidur dia .. kang sakit leher lak dia ..

Ni yang aku malas ni !!

 

Kuatkan semangat ! Pagi pagi lagi berlari setempat ! Hahahaha .. Memula tu aku tak perasan satu menda alah ni haaa.. Tapi bila gi dekat , hurmmm… Geleng kepala laaa aku tengok ..

Nape la serlahkan bakat anda di tempat tak sepatutnya ? Kalau gini punya hasil , Qhaliff pon leh buat .. Seperkara lagi , tak yah bagitau belajar mana dan asal usul tu. Lukis gambar spider ka , gambar semut kaa.. Berbaloi la skit ..

Jangan la gini… Budak budak kecik dok main kat situ .. Diorang membaca apa yang ada kat situ dan pasti akan ada yang mencontohi. Sapa dapat dosa nanti ? Hurmmm ..

Macam macam la perangai !

 

Sejak dua menjak ni , saja mencelahkan diri mana mana pastu mintak tolong aku suh keluarkan dia  ! Macam nak bermanjaaa jeer .. Tergugat la tuuu ..

 

Lepas keluarkan dia , dia main kat situ jap .. pastu buat buat terjatuh situ balik ! Aiyooo.. Patut la aku makin takde update sangat kat blog .. Hahahha .. dok layan merajuk dia ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI