Selasa, 11 Februari 2014

Mengambil kesempatan ketika bermain !

 

“ Nak panjat ke tak ni ? Kang daddy smackdown kang !! “

“ Ingat takut ? Kang bagitau cikgu , daddy kena tangkap sbb dera anak kecil ! Haaa “

Daddy lak beria main yer  !! Hahahaha .. Qhaliff dok takut lagi nak panjat.. Tapi kalau kat rumah , dia hero lak ! Iskhhh ..

Tapi sebenarnya kaannn .. Daddy ke sini ada hajat lain !

Nak wat menda ni la sebenarnya .. Hehehehhe .. Asyik bergayut kat taman jer.. Sesekali nak berangan wat skill gini.. hehehehe …

Tapi… tapi… bukan aku yang terkena sebenarnya .. Huhuhuh.. Kat sini jugak dia kasi aku hadiah ! Arghhh ..

Dia berak ! Adehh .. Beg dia dalam kereta .. Nak kena turun , pastu naik balik utk cuci dia .. huhu …

Wahai suami , berhati perut la sikit !!

 

Hurm… Sampai hati seorang suami mintak isterinya berhutang sana sini hanya kerana nak puashkan hati dia ? Suruh isteri buat pinjaman utk beli kereta .. Ada pulak suruh beli handphone dengan buat pinjaman ! Ada yang nak buat bisnis , suruh bini cari duit ! Perghh..

Ada yang sanggup kerana sayang punya hal.. Ada yang sanggup sbb tak larat nak dengar laki membebel atau elakkan pergaduhan ! Bergolok gadailah atau tebalkan muka buat pinjaman dengan saudara mara mahupun mak ayah .. hurmm ..

Lelaki , apa dah jadi dengan anda ? Sampai hati ke tengok si isteri tu membanting tulang siang malam untuk membayar hutang kamu tu ? Dan kamu pulak dok bergaya bangga dengan semua harta benda tu ? Apa ni ? Mana maruah anda ?

Hiskhhh.. Perempuan pon .. Bijak la skit ! Kang jadi apa apa , sapa yang naya ? Dah banyak kes gini aku dengar dan ada rakan rakan terdekat alami ! Sapa susah ? Hurmmm ..

Sayang atau cinta tak semestinya perlu korbankan diri .. Memadai jika ianya berkait dengan Allah .. Jika kerana duniawi , hang pikiaq la masak masak … Hurmm..

Berdengkilah sungguh !

 

Hurmm… Mencari gym aku kat Cheras ni.. Gym yg biasa aku pergi , tutup belah pagi dah sekarang ni sbb takde org sangat.. Aku gi cari kat area Bandar Tasik Permaisuri.. Ada dua tapi masalah parking lak.. Leceh la nak parking tepi jalan. Silap kena saman , terbang lak duit. Kalau kena langgar ? Hurmm..

Kesudahannya , aku balik je la rumah mak aku. Baru aku nak masuk rumah , ternampak rumah jiran aku terbukak pintu depan rumahnya. Aku pun gi la tengok.. Hurm..

Jiran yang aku kenali sejak aku berusia belasan tahun itu duduk membaca surat khabar… Aku bertanya khabar. Baru baru ni dia terlantar di hospital kerana sakit kaki. Itu pun mak aku cakap kat aku. Tak berkesempatan nak gi lawat ari tu sbb anak buah aku pon masuk hospital di Sungai Buloh.

Aku pun bertanya kisah sebenar.. Dia pun cerita la hal apa yang berlaku.. Hurmm.. aku mampu geleng kepala je .. Kesian … Dengki kerana tapak meniaga ??? Hurmm.. Aparaaa … Apa salahnya meniaga sama sama .. Iskh…

Dia belajar dari kecuaian !

 

Kepala dia terantuk kat bahagian atas sewaktu nak turun melalui gelongsor .. Hehehe .. Apakah yang akan berlaku selepas tu ? Apakah dia insaf nak main kat situ dah atau ???

Aku terus rakam perbuatan dia ..

Dia turun jugak dan kembali naik dengan cara yang aku cukup suka waktu kecil dulu..

Dan tempat dimana dia terlanggar bahagian atas tu , dia dah hati hati.. Memang dia tundukkan kepala dia.. Serendah mungkin ! Hahahaha ..

Hehehe.. Gembira dia dapat main dan dah reti nak main gelongsor ni.. Jawapnya , esok kena datang main lagi .. huhu ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI