Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 2 Mac 2014

Daddy hilang di Motherhood Expo 2014 !!

 

Aku perati dia … Dia tak nak duduk dengan aku dan nak gi bermain dengan tingkap bersama seorang budak sebesar dia tapi tak dilayan.. heee..

Aku lepaskan je dia pergi.. Beberapa langkah dia berjalan dan dia berpaling .. Aku tahu apa dia buat.. Dia nak cam kedudukan aku dan wajah aku.. Senang dia nak kembali pada aku nanti ..

Seronok dia bermain.. Sesekali dia pandang aku dan sambung bermain ..

Dan bila dia leka bermain , aku cepat cepa ubah tempah.. Tapi mata aku tetap pada dia ..Huhu.. takut ilang laa wwooo..

Dia berjauhan dari aku dalam tempoh 3 minit.. Past dia datang cari aku tapi aku dah takde kat situ  .. huhuhu…

Hahahaha.. part ni aku ketawa.. Dia garu kepala dia macam hairangitu haaa.. hahahaha ..

Bila aku tengok dia dah cuak mencari aki , baru aku gi kat dia..saja nak supreisssss .. hehehe..

Dan mmg dia terkejut pon… Nampak perubahan kat air muka dia ..

Hantu NUTELLA !!

 

Teringat dulu masa kecik kecik.. Kalau mak aku beli .. er , apa nama eh ? Jem strawberi.. Kalau coklat , jem gak ke ? Jem jap otak aku .. hehehe .. Haaa.. Nutella ni haaa ..

Apakah kenangan tu ? Aku kalau taruk menda ni atas roti , confirm berlapis lapis tebalnya ! Kalau mak aku beli hari ni , lusa abis dah ! Pastu leh dengarlah amukan mak aku.. Hahahaha .. Jawapan aku biasanya pada mak aku ialah ..

“ Mak , kalau bukan saya yang habiskan .. tak habis nanti menda ni.. kan dah membazir.. Rugi rugi.. “ ..

Bila dah besar dan mampu beli sendiri , mmg aku beli size besar dan taruk banyak banyak .. Hahahaha..

Baru-baru ni , Qhaliff takde selera makan .. Bagi la apa pon dia tak nak.. Ternampak Nutella ni kat rumah mak aku. Aku tahu Qhaliff sukakan coklat. Aku buatkan dia sekeping .. Dah hasilnya ?

Photo: Kena sedas ngan nyamuk..

Photo: Tak bagi amik Nutella ni !!!

Photo: Gara gara tamo bagi amik  Nutella.. tertido gitu..

Siap usung bawak gi KLCC Nutella ni ! Tak nak lepaskan langsung .. huhuuhu.. Sampai tertidur ngan gaya gitu !

Diabetis ? Rileks.. dia bukanlah setiap jam nak makan Nutella… Setiap pagi setengah keping jer.. Mak dia kalau buatkan , mmg ciput je la dia letak.. Kalau aku ??? Perghh… Tak sempat bagi Qhaliff , masuk mulut aku dulu.. heeee…

Kubur berhampiran kilang air mineral SPRITZER ?

 

Alhamdulillah .. selamat dah tiba di rumah setelah seharian bekerja ! Penat woooo.. penat sangat.. Sampai berdengkur dalam bas ! Huhuh.. Segan ai ok ! Tu nanti cerita .. heeee..

Photo: Model Spritzer akan datang 

#spritzerbloggertrip

Projek hari ni adalah melawat kilang SPRITZER yang terletak di Jalan Air Kuning , Taiping .. Perak ..

Dan isu panasnya benarkah wujudnya kubur berhampiran di kilang ini ? Haaaa .. Segala persoalan terjawab ! Apakah benar ? Jika benar apakah ianya halal ? Jika tidak benar , dari manakah sumber air mineralnya ? Wow.. banyak persoalan ..

Dan yang penting , aku tauuu.. korang nak tau kan pasal kubur tu ?

Photo

Ni haaa kuburnyaaa .. Dan ianya terletak jauh dari kilang tu pon.. Nanti aku cerita dengan lengkapnya yer ..

Photo: Borong air ..

Percuma jekkk..

Air keluaran SPRITZER yang aku bawak balik ke rumah setelah yakin 100% dengan hasil keluarannya .. heee.. Jom minum sampai pengsan..

Sama dan serupa !

 

Heheehe .. Gaya bersantai orang kaya yang belum kaya .. heee..

Photo

Hurmm.. perangai dah mula ikut aku. Dengan garangnya tapi tetap baik hati. Malas nak bergaduh. Mengalah je lebih tapi tetap ‘mengaum’ sebagai isyarat , jangan main main sama aku !

Hurm.. harapnya jangan baran dah la nanti besar..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI