Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 30 Mac 2014

Corat Coret MH370

 

Pening ar… Pening dengan mereka yang tak habis habis duk keluarkan pelbagai kenyataan seolah olah mereka sendiri sedang berada dalam kapal terbang itu atau adik beradik mereka di dalam pesawat.. Kalau ada , aku pasti mereka memilih untuk mendiamkan diri dari mengeruhkan lagi suasana .. kan ?

Tak boleh ke duduk diam  ? Dengar dan berdoa agar isu ini dapat diselesaikan dengan kadar yang segera dan yang paling penting , MH370 ditemui .. tak kira bagaimana keadaannya.. Pastinya , kita dah redha apa jua berita yang bakal kita terima  ..

image

Buat para bijak pandai tak bertauliah ni  , terutama dok kejar trafik ni .. henti henti la dok buat keja mengarut .. Trafik dosa je dok dapat haaa.. Penat kat akhirat nanti ..  Tulislah sesuatu yang bermanfaat dari dok memanjangkan spekulasi tu .. Kalau benar sekali pon , biarlah terjawab dengan sendirinya .. Allah kan ada ..

Kebuluran dia ..


Tak mo makan .. Roti , roti dan roti.. Kuih donut , dia makan.. Tapi kalau nak kasi nasi , mmg dia larikan diri ! Bukan takde selera tapi selera omputih buat masa sekarang ! Hahahaha .. Nasi lemak pon  makan sebenarnya cuma ikut mood dia la .. 

Hurm.. Hari ni atau lebih tepat lagi .. minggu ni mmg banyak makan di luar tapi memilih jugak la sbb utamakan kebersihan... Kenapa ? Sebab ibunya dah 36 minggu. Nanti nak makan , luar susah dah ! Huhu.. Lama kena pantang apatah lagi pasni kalau nak keluar berjalan , ada baby .. Woww ! Teringat Qhaliff sewaktu baby gi Alamanda.. Berpeluh atas bawah bila dia menangis buat kali pertama jejakkan kaki di situ ... Hahahah .. Apakah akan berulang lagi ? Tunggu je la aku cerita di blog privasi.. Ops.. tertutup cerita adiknya nanti.. hehehee..

Berbalik pada makan pagi , tengahari dan malam.. Maka pilihan aku ialah Kenny Rogers. Aku tahu Qhaliff sukakan nasinya tu.. Aku pun suka .. Hehehhee... Lagi pon makanannya ok lagi dari makan makanan restoran fracais ni.. 

Dan benarlah jangkaan aku.. Makanan sampai je , terus dia capai garfu dan jamah nasi dulu.. Dapat la sebutir dua nasi untuk dibaham ! Nak suap tamoo.. huhu .. Along la kononnnnnn.. 



Akhirnya , dia kekenyangan.. Bapak dia pon begitu juga ...

Qaseh Junior

 

-iklan-

image

Kanak-kanak memerlukan lebih keperluan khasiat dan vitamin dalam tumbesaran mereka....

Bukan semua kanak-kanak mampu makan makanan kesihatan berbentuk kapsul atau pil...

Jadi kenapa Qaseh Junior sangat diperlukan oleh setiap kanak-kanak

Kenapa Qaseh Junior

clip_image002

Formulasi makanan unggul dengan tambahan Badam dan Bayam. Selain itu gabungan 15 ramuan yang unik dan hebat seperti kurma, madu,kismis,delima,minyak zaiton,gingko,buah tiin,badam, garam bukit,habbatus sauda,bayam,air zam-zam. za'faran, gam arab dan pegaga

Kebaikan Qaseh Junior

*membantu meningkatkan tenaga anak anda

*mencerdaskan otak dan minda

*menyokong tumbesaran yang lebih sihat

*membekalkan sistem imunbadan yang kuat dan mantap

*menyihatkan usus serta mampu melegakan masalah sembelit

*mengurangkan kelihatan

*membantu anak anda lebih fokus

clip_image004

Anak yang bagaimana memerlukan Qaseh Gold Junior ?

1-yang memilih atau yang tiada selera makan

2-yang kerap jatuh sakit

3-yang sukar makan ubat

4-yang suka makan makanan segera atau makanan rapu

5-yang tidak suka makan sayur

6-yang sedang mengalami alahan/batuk/selesema/kahak

Sesuai di ambil oleh kanak yang berumur dari 1 tahun - 12 tahun.

Jika anda berminat boleh hubungi saya di Whatsapp atau Sms ke 0172292497-Azlina untuk keterangan lanjut

Aku kata dah kan ?

 

Dulu aku pernah up pasal ni tapi masih ada yang tak tau .. Qhaliff ' serupa ‘ dengan sapa sebenarnya ? Aku atau wife ?

Masih tak caya ?

Photo

Qhaliff lagi tembam pipi dia ? Opkos la.. Gabungan dua pipi tembam menghasilkan pipi yang tembam lagi labuh.. Tapi dah hilang tembam .. heee .. Dah kurang makan , main je lebih ..

Dan yang pasti , sifat kreativiti dia datang dari genetik aku ! Hahahaha ..

Photo: Haishhhhhh ...   Suka suka dia jer buat eksperimen ..

Pemurah la sangat !!

Hurmmmmm...  Betik , aku tak mintak pon dia bersungguh nak suap !!


Tapi cheese cake ???  Aku mintak ..dia mmg kasi tapi dia makan dulu pastu kasi garfu jer !!


Hurmmmmm... sampai hatiiiiii.. huk huk ... Tang makanan feveret diac, jangan la kacau.. .. huh..


Sebab tu kalau dia takde selera sangat nak makan.. aku ajak wife sini.. Dia tak makan byk tapi berselera la jugak .. hurm.. Dah kenyang , terus mengantuk .. huhu..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI