Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 11 Mei 2014

Ada budak cemburu !!

 

Mak dia pegang dia ,  dia ok !

Mak dia dukung adik dia , dia ok !

Mak dia susukan adik dia , dia ok !

Mak dia borak ngan adik dia  , dia ok !

Photo: Belai adik..

Tapi bila aku yang bermain dengan adik ??? Dia ok jer .. Kecuali bila aku dukung , dia baling abis segala barang kat aku !

Memula aku ingat dia tak kasi aku pegang dia .. tapi rupanyaaa .. dia cemburu !! Huhuhuh..

Lama gak ni nak kasi dia cool… huhu ..

Geram dengan pengawal keselamatan ! Part HOSPITAL PUTRAJAYA

 

Memula , jutaan terima kasih kepada Hospital Putrajaya dan Hospital Besar Kuala Lumpur atas layanan terhadap isteri dan juga ayah aku sewaktu mereka berada di dalam wad. Aku tak nafikan mereka telah lakukan tugasan dengan cemerlang terutama doktor pakar dan juga jururawat.

Sayangnya.. ahaaa.. sayangnya , ada beberapa kelemahan telah rosakkan reputasi kedua hospital ini. Hurmm .. Aku cerita Hospital Putrajaya dulu eh ?

Sewaktu wife bagitau yang dia dah boleh keluar dari Wad , aku bergegas pantas ke hospital. Aku tak tau la berapa lama tempoh masa diberikan untuk mereka keluar tapi sebaiknya bagi aku secepat mungkin kerana bilik tu boleh digunakan untuk pesakit lain lak , kan ? Haa..

Sesampai je kat Hospital Putrajaya , aku kena amik mak mertua aku dulu sebab nak jaga Qhaliff yg ada dalam kereta tu .. Kemudian aku kena cari parking. Nasib baik hari dah petang jadi ada la banyak parking .

Aku naik ke wad wife dan amik barang bawak turun dulu.. Pastu aku berurusan dengan staff di unit Pendaftaran untuk discharge. Alhamdulillah.. mudah je urusan.

Kemudian naik atas semula untuk uruskan wife lak .. Ada lagi barang tertinggal seperti hadiah dari rakan rakan. Hurm.. Tak cukup tangan dah sebab kena tolak wife turun guna kerusi roda lak .. Tertanya gak aku , takkan nurse tak offer kot untuk tolak ? Malah kerusi roda pun kena tanya nak guna .. Hurmm.. Nak guna , sila tinggalkan MyKad atau Ic .. hurmm.. Ok , takde masalah ..

Turun bawah , pastu tinggalkan dia depan pintu keluar dan aku bergegas amik kereta .. pusing balik dan amik wife serta baby.. Dan gi parking kereta balik .. Kenapa ? Nak gi antar kerusi roda tu ler !

Qhaliff terjaga.. aku kena bawak dia sama sebelum dia ‘terjun’ kat mak dia ! Baby ada kat mak mertua.. Dukung la aku berpeluh peluh masuk semula ke hospital sambil tolak kerusi roda..

Di depan kaunter pengawal keselamatan , aku ditahan . Tak benarkan naik sebab aku bawak baby. Aku jawab la yang aku cuma nak hantar kerusi roda je .. Diorang tak benarkan .. Pastu kalau nak naik gak , tinggalkan anak kat bawah. Tersasul jap sorang tu ! Terkedu jap aku. Aku salah dengar ke ??? Nak je aku sound dia masa tu tapi aku coolkan diri..

Salah seorang pengawal keselamatan tu bersuara ,

“ Tak pe.. kami hantarkan.. “ .

Dia suruh kawan … lelaki muda segak bergaya untuk tolong hantarkan tetapi dijawab ringkas.. Malas ! Dan sambung berborak ! Perghhhh .. Sakitnyaaa hati aku dengar ..

Nasib baik laaa pengawal keselamatan wanita tu tolong gi antarkan.. Dia ni mmg nampak baik dari awal lagi berbanding sorang lagi tu.. Yang tu , banyak duduk berborak aku tengok .. Pastu bila bersoal jawab dengan pengunjung , serupa polis ! PErghhhh… Senyuman ? Hurmm.. maaf laaa..

Tak lama kemudian , dia sampai dan serahkan Lesen pada aku.. Hurmm.. Pengawal yang jaga tingkat atas , berbudi bahasa.. Yang kat bawah tu , kasi spoil segalanya !

Jangan rosakkan ‘ hospital kerajaan’ !

 

Bila orang sebut jer ‘hospital kerajaan ‘ , pasti ada kenangan pahit ! Kenapa ini boleh berlaku ? Ahaaa.. aku dah macam dalam dokumentari khas .. Heee..

Aku tak nafikan , hospital kerajaan mmg menyediakan perkhidmatan terbaik ! Mempunyai kemudahan yang bagus tapi selalu dispoilkan dek ‘mereka’ yang tak ikhlas berkhidmat untuk masyarakat !

Iskh.. aku tauuu.. bukan tak tau.. Tapi kena tahu laaa … bila berkerja melibatkan orang awam , kesabaran tu penting. Kebijaksaan perlu ada .. Dan senyuman perlu senantiasa di hujung bibir ! Ikhlaskan diri tuuu..

Dua insiden berlaku pada aku di dua buah hospital berbeza.. Hospital Putrajaya dan Hospital Besar Kuala Lumpur ! Hurmmm.. Nasib baik la ianya ditutupi dek mereka yang benar benar ikhlas bekerja..

Kalau tak nak kerja , cari jer keje lain.. Kalau rasa gaji tu kecik dan tak berbaloi dengan tugasan tu , gi cari kerja lain .. Kalau tekanan , berenti jer kerja.. Ada pelbagai jenis pekerjaan di Malaysia ni.. Kalau malas bekerja , jadi bini Datuk no 4 !

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI