Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 29 Mei 2014

Reaksi Qhaliff setelah 2 minggu berpisah !

 

Bila tengok di Waze , 100km lagi .. hati aku dah berdebar debar ! Makin lama makin kurang. Ikutkan aku boleh je sampai awal tapi saja ‘berjalan-jalan’ dulu.. Tenangkan diri supaya tak kalut..

Ikutkan awal lagi , aku dah kalut ! Nyaris !!! Masa isi minyak , aku lupa nak tutup penutup tangki tu.. Dua dua sekali ! Nasib baik aku amalkan pandang cermin sisi sebelum berjalan ! Kalau tak ??? Hurmm..

Dalam kul 6 petang .. Alhamdulillah.. Tiba jua ke destinasi yang dituju. Terima kasih buat rakan rakan sekalian atas doa agar perjalanan aku dilindungi Allah. Semoga Allah balas segala kebaikan korang semua ..

Sesampai je rumah .. Aku masuk ke dalam rumah. Tinggalkan barang dulu..

Qhaliff yang sedang bermain , terkejut tengok aku. Macam tak percaya je dia .. hahaha ..

Aku pandang tepat mata dia. Berkaca.. Tapi tak bergenang. Dia berjaya kawal dengan baiknya ! Hahaha.. Terus dia lari ke bilik belakang.. Saja nak gi bermain kat sana ! Aku tau sangat perangai ni !! Ini mmg perangai aku .. Ego !! Tunggu orang gi dukung dia baru terluah segalanya..

Yup.. aku panggil dia dan aku dukung dia.. Suh dia cium pipi aku.. Hahaha.. Sememangnya terasa dia rindukan aku .. Siann…

Photo

Tapi dia masih tunjuk ego dia.. Merajuk ? Hahaha.. Dia wat hal dia sendiri dan bermain dengan akak angkat dia.. Aku kasi tab pun dia wat tak kisah .. hahaha ..

Dalam 15 minit gitu , barulah dia nak melekat dengan aku.. Heeee.. Perangai aku ni .. huhuhu…

2 minggu tak jumpa dia.. terasa banyak perubahan.. Badan dia pun dah susut.. Aku dukung , ringan jer .. Pastu cara dia pun dah nampak matang .. Tapi !! Tak lama kemudian , balik ke perangai manja dia balik.. huhuhu..

Esok nak bawak dia jalan jalan Kota Bharu.. Jalan jalan cari makan .. Ke sabtu je baru gi ? Hee…

Zahra Nur Iman , hari ke 20..

 
Gambar atas .. Hari ke 2 atau 3 ..Berat , 3.75kg .. Panjang 52 cm
Bawah ni  , hari ke 20..  , 4.54.5kg.. Panjang , aku tak ukur lagi. Tunggu sebulan usia baru check balik segalanya..


Hurm...

Qhalifffff !! Daddy maii !!

 

Alhamdulillah.. Ayah aku dah semakin pulih dari pembedahan dia ari tu. Semalam , dah buang alat .. er apa nama eh ? Aku dengar nurse sebut … Trakea ? Haaa.. Yang letak kat leher dia tu.. Air liur atau kahak akan keluar kat situ.. Hee.. Jangan geli ..

Gambar contoh amik kat internet .. kot la ada yang tak paham ..

Ayah aku cakap mungkin minggu depan keluar .. Pastu kena ada rawatan lanjutan .. Hurm.. Nak try rawatan alternatif lak pasni .. hurmm..

Dan bila dengar segalanya dah ok .. Aku bolehlah kembali ke Kelantan esok dengan tenangnya hati.. Huhuh.. Plannya nak bertolak lepas subuh dan menghala ke Universiti Malaysia Pahang. Nak gi jemput adik ipar kat sana pastu jenjalan kat Terengganu sebelum terus ke Kelantan.. InshaAllah..

Doakan perjalanan kami yer .. selamat pergi dan selamat pulang ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI