Jumaat, 30 Mei 2014

Qhaliff ziarah pakcik blogger di Kelantan !

 

Darkbatman .. Pernah dengar ? Ahaaa.. Dia ni lama dah aku kenal tapi sayangnya … tak pernah bersua muka ! Borak di FB jer .. Rasanya kenal dia sejak awal mula berblogging.. Haaa.. Lama laaaa ! Dekat 6 tahun dah gituu ..

Seronok laaa Qhaliff kat sini haaa .. Ada ‘bird’ .. Ada ‘fish’ ! Kawasan kediaman ni , serupa kawasan percutian.. Memang best laaa kalau balik kampung beramai ramai terutama anak cucu haaa ..

Dah banyak kali dah aku deal nak jumpa Darkbatman.. Tapi aku tak berani nak drive lagi kat kawasan Kota Bharu , Kelantan ni.. Hehehe… Penakut skit ..

Alhamdulillah.. Sejak balik Kelantan sengsorang ari tu , aku jadi berani pelik.. Hahahaha.. Berani dah nak travel sengsorang.. Tapi kali ni , aku gi ngan Qhaliff la.. Saja bawak dia berjalan ..

Haa.. Ni la Darkbatman .. Satu tika dulu ,dia antara blogger yang top la .. Sekarang , bizi dengan kerja dia yakni jadi instruktor gym di Pengkalan Chepa tu ..

Photo: Mai singgah sini jap ..

Dah berani dia dengan orang .. Hurmm.. Dulu , mmg tak nak langsung .. terutama bila nak dukung ..

Haaahaha .. Seronok benar laaa dia dengan ikan ! Ikut hati dia tu , dia nak terjun masuk dan tangkap ikan ikan tuuu .. Huhuhuh.. Kena ajar scuba diving cam ni ..

Di rumah Darkbatman pon ada sangkar burung yang besar.. Huhuh.. Memang best laa ..

Kikiki.. kena keluar ! Kalau boleh , dia nak tidur je dalam tu ! Hahahaha ..

Cantikan ? Macam resort jer .. heheeh .. Dekat ngan pantai dah rumah dia ni .. Memang best laaa .

Dalam setengah jam je kitorang kat sini.. Pastu balik.. Tapi Qhaliff tak nak balik ! Ramai kawan kat sini.. Huhuh.. Teriak diaaaa ! Jenuh aku nak memujuk.. Kasi milo sekotak je.. terus diam.. hahahaha.. Pujuk la sangat yer ?

Esok .. nak berjalan lagi.. Weeee… Aku sorang jer..Qhaliff dok umah.. Pengsan aku bawak dia .. Tak leh amik gambar langsung kalau bawak dia .. Kena dukung dia .. Huhuh..

Tq bro Darkbatman sudi ajak ke rumah .. Memang cantik ! Jeles aii ..

Sebelum dan selepas..


Ni gambar 2 minggu membujang, Makan kurang terjaga. Hasilnya , aku kurus !! Heee...

Semalam .. aku balik Kelantan.. Di sini , aku byk makan.. ..Mak , ertua rajin memasak. Dulu , laaaaaaagi rajin.. Memang boroi aku..


Manakala Qhaliff lak ..  semakin kurus..  makan byk !! Aktif sangat kot .. huhu..

Cukur rambut Zahra ?

 

Jap.. aku tengah pening .. Sunnahnya , hari ke 7 bersama Aqiqah dan tahnik. Kemudian diberi nama..  Ok .. Kalau lebih dari 7 hari kelahirannya  , apakah masih ikut sunnah ?

Dari satu sumber yang aku baca ..

“ Mengikut sunah, apa yang dilakukan oleh Baginda kepada cucunya, Hasan dan Husin, apabila jatuh hari ketujuh diadakan akikah adalah memberikan nama dan mencukur rambut mereka berdua. Rambut tersebut ditimbang dan disamakan dengan nilai perak dan kemudiannya disedekahkan kepada fakir miskin. Bagaimanapun, ulama hari ini menyatakan, emas boleh digunakan bagi menggantikan perak. Bahkan, mengikut Islam juga, pada hari ketujuh akan dilakukan tahnik, jelas Pegawai Agama Istana Negara, Datuk Abu Hassan Din al-Hafiz. “ . Artikel Penuh di SINI.

Qhaliff dulu , aku kasi botak jer.. Tapi Zahra , perempuan. Ada yang kata bayi perempuan tak yah la botak..

Photo

Kalau cukur botak , banyak kelebihannya .. Aku bukan sayang rambut dia ke apa tapi aku risau nanti aku buat.. terluka nanti.. Mak mertua pon takut gak. hurm.. Nak kena cari orang yang pandai buat..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI