Khamis, 19 Jun 2014

Layan #gilabola oleh Joe Flizzow

 

Semua orang tengah demam ! Samada dia menonton atau pun tidak Piala Dunia ! Kenapa ? Rata rata manusia atas planet ni sedang bersama sama meraikan kejohanan yang diadakan 4 tahun sekali ni ! Amik tahu atau tidak , nak tak nak .. telinga kena dengar , mata kena layan walaupun seminit ! Heee..

Seperti biasa , tiap kali menjelang Piala Dunia .. pasti akan pelbagai kegilaan pada mereka yang meminati pasukan tertentu seperti memakai jersi pasukan , mewarnakan muka mereka sambil melepak kedai mamak dan paling best lagu berkisarkan kejohanan  tersebut !

Antaranya lagu untuk Piala Dunia Brazil kali ni ialah … lagu #gilabola oleh Joe Flizzow ni ! Dah pernah dengar ? Belum ? Jom layan music video #gilabola ni  dan nyanyi bersama di SINI 

Layan ? Ok.. jangan sekadar layan je ! Jom sertai kegilaan Piala Dunia ini di Football Mad Territory di instagram anda ! Ambik apa jua gambar berkaitan Piala Dunia yang sedang melanda dunia kini dan postkan ke Instagram .. jangan lupa hashtag #gilabola !

Jangan lupa untuk berkongsi kegilaan ini dengan rakan rakan anda ! Heee.. Leh tgk sapa lagi ‘gila’ Piala Dunia kali ni .. Heeee ..

Nak jadi blogger dah ?

 

Masuk Mothercare Alamanda. Dia berlari sana sini pastu terhenti depan seksyen mainan. Dia terpandang laptop kecil yang sedang dipegang oleh seorang budak lelaki yang aku rasa tua setahun dua dari dia ..

Dia pandang jer.. Bila budak tu dah pergi , dia baru gi pegang lak.. Pastu ? Pastu ??

Photo: Terus bawak lari ..

Tak sempat dah aku nak halang dia ! Kalau aku amik  confirm dia guling guling situ dah ..

Terus dia cari port depan mak dia dan duduk.. Cuba nak menagih simpati la tuu.. Kalau ngan mak dia , dia silap besar la ! Mak dia tak macam bapak dia .. Mak dia hati kering punya.. Nak beli pakaian , mak dia ok.. Nak beli mainan , no no noooo !

Terus nak bukak selipar dia .. Nak duduk main kat situ gak !  Tak kira dahhhh !!

Akhirnya , aku tewas ! Sebenarnya lama dah aku nak beli untuk dia .. Saja nak ransang minda dan kreativiti dia .. Bukannya ada game pon dalam tu.. Dalam tab , laptop dan hp aku .. mana ada game pon .. Huhuh..

Dapat dah ! Terus tak nak kotak dia..

Photo: Yeayyyy.. dapat...

Baru aku tahu nape ' along ' selalu beruntung ..

Terus keluar dari Mothercare. Tak kisah dah kat mak dia .. kat adik dia.. Senyum sampai ke telinga kooo !

Dan mula blogging di mana mana saja .. Macam bapak dia , awal awal dulu .. Huhuh..

Jangan cerita pasal daddy , sudah la yer .. heee ..

Kena banyak bersabar !

 

Serius , tidur yang cukup amat penting buat mereka yang bercita cita nak jaga budak kecil ni ! Sebelah siang , jangan mimpi nak tidur ! Melainkan anak kita tu , sorang jer .. Kalau lebih dari seorang , jangan pasang cita cita nak tidur belah siang ! Aku , setakat ni.. tidur belah malam jer .. Huhu ..

Di kala Zahra mudah tidur belah siang ..

Photo

Qhaliff amatlah aktif sekali ! Bila nak dapat tidur ?? Terutama jika si penjaga bantai tengok Piala Dunia hingga subuh hari pastu baru nak tidur lepas solat subuh !! PErghhhh .. Serius , boleh mental wooo ..

Photo: Baru sorang leh jalan .. Sorang lg , nanti ! Perghhh

Nasib baik laaa wife cuti sampai lepas raya .. Kalau takkkkkk … kalau takkkkk ..

HELPPPPP !!!!

Oleh itu , sila dapatkan rehat secukupnya ..

Insuran perlindungan untuk Zahra Nur Iman ..

 

Qhaliff dah .. Wife pon dah ada .. Penting gak terutama bila 2 kes berlaku pada keluarga aku. Yang pertama , wife dan yang kedua ayah aku sendiri..

Photo

Agen insuran aku datang tadi.. Settle untuk Zahra pulak.. Amik klinik card  ( pembetulan .. sebelum ni tulis medical card.. maaf yer ) sekali memandangkan antara klinik panel yang tersenarai adalah klinik An Nur .. Ok la kan ? Sebulan baru RM14..

Hurm.. zaman ni macam macam penyakit ada .. Pastu nak gi hospital kerajaan , lama gak la nak tunggu turn.. Nak tak nak , kena gi klinik swasta dulu. Melainkan kes berat je baru gi kerajaan..

Bukan suka suka bang ! Aku sendiri pon tengah pk nak amik semula.. Hurm…

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI