Sabtu, 5 Julai 2014

Tewas akhirnya !

 

Dua dua bangun sekitar jam 11 malam .. Aku ada banyak keje nak buat.. Wife dah mula kepenatan .. Penat seharian membanting tulang di rumah.. Heeee..

Akhirnya dia serahkan pada aku , dua dua untuk aku tidurkan ! Qhaliff , kasi tengok layan Alif Ba Ta dia tu.. dan Zahra ? Kena dodoi cam biasa .. Tapi sebelum tu , aku letak atas tilam .. kena gurau senda dengan dia dulu ..

Sekaliii .. member sudah kecoh ! Perancis sudah kena 1 gol dengan Germany ! Er , ada game ke malam ni ? Aiyokkkk…. Dah masuk ke separuh masa kedua dah .. Adehh ..

Bila game abis jam 2 pagi .. Dua dua tidur ! Hahahahha .. Adoiiii .. Dah abis bola baru korang tidur yer ! Ini tak adil !

Mak dia ? Lama dah tidur .. Huhuh..

Tak pe.. tunggu kul 4 pagi ..

Photo

Semangat nih !! Semangat !! Aku pasti .. 10 minit , aku lena dah .. Heeee..

Dua dua kerjakan dua dua !

 

Photo: Yeayyyy..  

Daddy byk work ni.. Nk cari duit ayer..

Adeh.. Qhaliff dan Zahra berpakat kenakan mak bapak dia ! Bila si kecik tidur , si besar jaga dan buat bising ! Bila si besar tidur , si kecik jaga dan mintak didodoi.. Selagi tak dodoi , selagi tu laaaa dia merengek ! Kesannya ? Abang dia pon terjaga ..

Dua dua jaga , daddy lak tidur ? Takde maknaaaaa ! Nak tidur ? Barulaah si besar tu dok memanjat badan aku ! Atau paling tidak pon , dia kejutkan aku .. Nak lagi brutal , dia tampar je muka aku ! Huhhh… Terkejut panda aku dibuatnya !

Pisahkan mereka ! Wife bawak Qhaliff ke dapur.. Dan aku main dengan Zahra .. Kasi penat , pastu tidurkan dia .. Berkesan sehinggalah hampir masuk waktu berbuka , Qhaliff bagi ibunya kerja tambahan .. Dia jatuhkan pes tom yam yang baru ibunya buat tengahari tadi ! Huhhhhh..

Secara tidak langsung , aku jugak terlibat juga ! Kena mop selepas berbuka ! Huhhhhh.. Aku pandang muka Qhaliff.. Tenang je dia .. Gi sambung kacau adik dia kat ruang tamu !

Patutlah bapak aku dulu misai senantiasa bergerak gerak ! Tahan geram rupanya.. Heeee..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI