Rabu, 6 Ogos 2014

Serumah tapi tak sekepala !

 

Hurm.. pelik… Kalau lelaki tu , aku tak pelik la sangat tapi perempuan tu !! Takkan sampai gitu sekali perangai ?? Haishh.. Buruk benor la dik ooiiiii !! Belajar tinggi dah tapi .. hurmm..

Ceritanya begini .. begini ceritanya .. Sedang aku sibuk menarik tali tali bagi menguatkan otot badan yang semakin lembik gara gara makan banyak , tiba tiba aku terima satu pesanan melalui whatsapp..

Ben , hujan nak turun.. Angkat jemuran.. “ .

Aku tengok di luar tingkap.. Wah , mendung … sejuk.. Hujan pastinya sebentar nanti.. Aku segera balas msgnya ..

Tqqqqqqqq “ .

Pintu dibuka.. Aku segera tarik penyidai pakaian aku.. Masih basah lagi.. Hurm…  Teringat aku satu isu yang pernah terjadi satu tika dulu di satu tempat .. Aku malas nak cerita la kat mana.. kot kot jiran dia membacanya.. hehehe …

Hurm.. Di sebuah rumah bujang.. Anak anak dara je duduk.. Hujan nak turun. Kelihatan seorang budak perempuan keluar dari rumah dan tutup pintu pagar luar .. Kemudian terus masuk ke dalam rumah dengan meninggalkan pakaian yg sedang dijemur tu !

Eh , takkan dia nak biar gitu jer ? Dan tak lama kemudian , balik seorang lagi rakan .. Pon biarkan je pakaian tu ! Bukan sehelai dua tapi berhelai helai ! Alahai.. siannya kawan yang jemur pakaian tu tadi ..

Apa dah jadi ni ? Takkan tinggal serumah tapi tak sebulu ? Agaknya bila berlaku kebakaran , masing masing pakat selamatkan diri sendiri ke ??

Bila aku up di FB pasal ni , rupanya …. Hurmm … Antara komen rakan rakan :

  • Masalah biasa bila perempuan yang study ke keje ke duduk satu rumah atau satu bilik.mmg ni la pesen nya hihi
  • saya pernah alami
    jenis balik terus masuk bilik
    satu hari depa balik sy tgh mop lantai di ruang tamu
    selamba dia ckp eh rajinnya...
    aku: pelik... klu aku x mop sape yg nak mop..... dah la segala sampah semua aku yg tukang angkut...
    sabar je lah sbb nak rumah bersih
  • cam gini la housemate sy . rumah ni dekat 2 minggu tak brkemas . tadi duk kemas dapur buang sampah yg bertimbun.cuci lantai. cuci bilik air . dia dkt depan tngk tv pstu msuk bilik tidur. bila kita dh siap kemas dh cantik smua. keluar blik ckp thanks . rasa nak makii pun ada.
  • pernah jugak brgaduh psl rumah ni. lst2 i choose not to do anything. kau makan kau basuh sndiri . kdg2 tu smpai smnggu dia duk biar mkanan yg dia makan tu atas meja. smpai berulat pun prnah lah.
  • sebab tu,kdg2 sya blh bsyukur dgn sikap sya yg sush snyum, abg ben. Sbb ex-h0usemate dlu pg0t0r jgk orgnya. Tp, dia ckp kt kwn,dsbbkn sya garang,muka sush snym, dia takt nk sepahkn brg2.. Ad skali 2, sya tgah msk, tdgr r0omate dia ckp, npe xbuang smpah dlm blik dia 2? Trus dia jwb, akakla buang! Ni kn,smph bsme.. Pdahal,trang2 r0omate dia 2, dh ada t0ng smph sndri.. Kalu nk ikt cntk,memg kt0rg ni kalahla. Dia pnya lama tempek mekap 2,kelas pkul 9, 9.3o bru gerak.. Dahsyat x dasyat.

Hurm.. Jangan la gini .. Kalau duduk serumah , kena la sepakat ! Jangan la dok .. aku , aku.. kau , kau ! Letih gini ..

Persiapan demi persiapan !

 

Pergh.. aku rasa , persiapan untuk Aidilfitri pun tak macam ni punya kalut !! Huhuh.. Banyak menda nak kena pk dan usung ni ! Dan antara yang paling utama ialah ..

Gi beli menda alah ni.. Nak charge hp , kamera , laptop , GoPro ! Haaaa.. Banyak wooo gadget nak bawak ! Hurm.. Kena ingat , plug tak sama tauuu.. Ada yang terlupa part ni.. Dah tak pasal pasal hp tak menyala .. Nak beli kat sana , lom tau berapa harga.. Dah la main Euro euro ni.. Haaaa.. Mahai kalu , charge pakai arang je laa..

Hurmm… Banyak belanja gak ni ! Huhuh.. Nasib baik la gi Paris.. Sanggup la kuar duit skit .. Heeeee..

Zahra ke saloon !

 

Mula mula ke tempat biasa Qhaliff gunting rambut di Alamanda .. Tapi saloon tu terpaksa menolak untuk gunting rambut baby sebab ada kes ..

Hurm… kena gunting gak ni.. Kalau aku buat , aku mesin sampai botak jer.. Tapi wife tak kasi .. Heee… Cukur je ? Er , panjang nak bahas part ni .. Maka gunting skit skit je dulu..

Aku ingatkan Zahra lain dari Qhaliff.. Tapi ? Tapi ? Hehehe.. Jangan gunting rambut anak ketika mereka mengantuk .. heee…

Kan dah meraung ! Tapi teruskan je gunting rambut dia.. Touch up skit skit jer.. Tak sempat nak kasi pendek abis .. huhhuh… Sian dia tengok dia meraung bersungguh sungguh ..

Dan hasilnya …

Haaa…. tu dia… Kecik rupanya kepala Zahra ni .. heeee…

Kalau dah kaki gigit !

 

Ikut daddy ? Rasanya ramai je masa kecik kecik dulu , suka mengigit apa jua barang yang boleh digigit ! Kan ? Haaa.. Kalau nak salahkan anak bila dia gigit barang berharga kita , kita tak leh la nak marah dia walaupun menda tu kita sayang .. Salahkan diri sendiri sbb letak merata rata .

Yer.. aku sendiri dah kena ! Cermin mata yang baru buat , Qhaliff dah ‘kekah’ ! Dah la tu.. dia kangkangkan secukup rasa bingkai tu.. ditambah lagi dengan gigitan cinta lagi di bingkai tu ! Menjadikan ianya bahan kenangan untuk aku bawa ke Paris nanti ! Huhuh…

Bagi makan aiskrim … pon dia ‘kekah’ sudu tu haaa.. Aiskrim tak abis jugak !

Acaner tu ??? Haihhhh…. Kekadang , bahu aku pun dia baham ! Aiyokkk….

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI