Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 9 Ogos 2014

Tutup Facebook ?

 

Terbaca di akhbar online …

“ Kerajaan akan mengkaji kewajaran untuk menutup laman sosial Facebook di negara ini sekiranya mendapat sokongan masyarakat. “.

Kenapa ? Antara punca datangnya persoalan ini ialah kes penghinaan dilakukan penggunaan Facebook terhadap isu-isu sensitif rakyat negara ini termasuk melibatkan kaum dan agama.

Hurmm… Apakah rakan rakan setuju ? Ada yang setuju , tapi ramai je menolak termasuklah aku ! Kalau tutup Facebook , apakah salah guna laman sosial ni akan terhenti ? Kalau sekat internet , apakah tidak akan berlaku masalah fitnah dan hina menghina ini ? Dan apakah kita kembali mendapatkan infomasi terkini di suratkhabar ? Wowww… Jadi internet untuk apa dah ?

Dan paling tragis ialah mereka yang dah bina empayar perniagaan di Facebook.. Kalau tutup , camana nak teruskan perniagaan ? Kembali ke cara lama ?

Er , aku pulak ? Blogger blogger yg sepenuh masa mencari makan melalui dunia maya ni .. apakah perlu kembali membuat resume dan cari kerja ? Atau gi cari tanah kosong dan bertani ? Atau , jadi ahli politik yang pandai sembang , tabur janji dan menjadi kaya raya jika kena gayanya ? Hurm..

Yang pastinya , jika Facebook ditutup .. media cetak kembali gembira ! Kenapa ? Orang dah kembali membeli suratkhabar ! Heeh ..

Kesimpulan .. Menutup Facebook bukanlah jalan terbaik untuk mengelakkan masalah masalah ini dari berlarutan. Sepatutnya perlu ada satu unit yang lebih expert , berteknologi tinggi untuk menangkis serta akta yang bersesuai untuk menghukum pesalah laku dunia maya ini ..

Kerajaan perlukan pakar pakar yang jauh lebih bijak dari yang ada sekarang ni .. Latih , bayar gaji yang sepatutnya dan mulakan langkah yang sepatutnya , lama dah buat ! Ramai penganggur luar sana.. Berkualiti dan berilmu ! Majoriti tahu pasal FB .. Gunakan mereka untuk menangkis masalah masalah salah laku di internet terutama FB ni ..

Sampai juga akhirnya !

 

Stok Ramadhan ari tu , abis awal ! Tak sangka lak adik aku pun nak order susu kambing NUTRI GOAT MIRACLE 8 ni .. Maka , aku bagi je la stok aku kat dia .. Kat mak aku pun kasi gak .. Dia dah suka dengan susu kambing Nutri Goat ni ..

Bila sampai je kat rumah mak aku tadi , cepat cepat aku buka bungkusan dan .. syukur ! Lama dah tak minum .. Ada la dalam 2 minggu gitu..

Bila dapat , terus bancuh 2 paket ! Huuhu .. Terus segar badan … dan tak lama kemudian , ngantuk ! Hehehhe.Kenapa ? Sememangnya aku lama dah tak cukup tidur.. Bila kena secawan susu kambing ni , mmg sedap tidur ! Lenaaaa koooo .. Bangun , confirm segar !

Alhamdulillah.. 3 kotak dah aku beri pada mak aku.. Sekotak pada abang aku untuk dia try.. Dia pun mmg dah mula minum susu kambing ni.. Dan baki , untuk aku anak beranak..

Terima kasih Nutri Goat Miracle 8 ! Sememangnya , dah lama aku tak minum susu lembu.. heeee …

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI