Isnin, 11 Ogos 2014

Bila Qhaliff selsema ..

 

Dah 3-4 hari Qhaliff selsema teruk.. Asyik membersihkan hingus dia .. Nak gi beraya umah orang , segan.. Yelah , kang takut berjangkit lak .. Nak bersalam pon , risau orang geli .. huhu .. Terasa la kita kan ! Heee.. Tak pe , aku faham ..

Nak dijadikan cerita , stok susu Nutri Goat Miracle 8 aku sampai dah.. Aku kasi Qhaliff minum ari tu , tapi dia tak nak.. Dia tak nak , aku nak.. aku minum laaa .. Heee.. Dia dah kembali sedap ‘susu ibu’ . Susu apa pon dia tak nak dah !!

Dan hari ni , sewaktu nak gi keluar ke Alamanda , aku tengok selsema Qhaliff makin banyak.. Sedap pulak tengok dia menjilat haaa.. Haih.. Tak larat aku nak lap ! Asyik keluar jer ..

Geram punya pasal.. Sebelum bertolak ke Alamanda , aku masuk dalam rumah dan buat sebotol susu kambing #NGM8 .. Kereta bergerak , Qhaliff ngantuk.. Terus aku sua botol susu dia .. Dan dia amik , masuk terus ke mulut dia ..

5 minit kemudian , dia sua kat aku ! Selesai kooooooo !!  Sesampai je di Alamanda , aku tengok hidung dia .. Kering koooo !! Perghhh .. Tu diaaaa penangan susu kambing tu haa..

Photo

Alhamdulillah , sampai malam .. tak selsema dah ! Huhuhuh… Lega aku.. Demam pon tak dah ! 

Lupa lak.. semalam sewaktu aku sekeluarga  sampai  rumah dari Sedenak , terus basuh badan Qhaliff dan Zahra .. Kemudian lumurkan badan diorang dengan minyak Batook Ori.. urut betis , belakang badan diorang .. peha .. dan pakaikan baju . Tak yah suruh tidur , lena sampai ke subuh ! Hahahaha .. Kalau tak , Qhaliff asyik terjaga jer ..

Hurm.. 3 botol Batook Ori yang aku beli , satu dah kasi jiran aku. Anaknya asma.. Nak tengok berkesan ke tak.. Minyak Batook tu , aku baru guna.. Tak nak guna minyak yuyi dah.. Hurmm …

Mana beli dua dua ni ? Er… cer google dalam blog aku.. Aku pernah buat entri pasal dua dua produk ni .. Heee…

Tak nak beli minyak Yuyi !

 

“ Bang , minyak Zahra abis dah ! Camana yer ? “ .

“ Hurm.. nanti abang order lagi.. Minyak yuyi tak nak guna dulu ke ? “ .

“ Tak nak.. Minyak tu ok sangat kat Zahra ngan Qhaliff..” .

 

Dan , alhamdulillah .. Agen Batook Ori di Putrajaya whatsapp aku.. Terus aku order 3 !! Hehehehe .. Dan yang terbaru , siap guna spray ! Senang katanya …

Untuk apa minyak ni ? Apa kelebihannya ? Hurmm… Aku cerita banyak kali dah kat blog ni.. Hehehhe … Bagus untuk anak anak kita minyak Batook ni.. Yang mana ada asma pon sesuai pakai.. InshaAllah ..

Minyak Batook ori ni , aku guna dah pada Zahra sejak lahir ari tu.. Bagi yang berminat nak membeli atau jadi agen , leh baca di entri Pati Batook Ori ni ..

Normalkah Qhaliff

 

Hurm.. risau aku sebenarnya.. Bila dia gi menghala ke tempat permainan yang ada budak budak lain , pasti aku kena ikut sama ! Kalau tak , naya budak budak kat situ ! Main suka tekak diaaaa je nak amik alih permainan tu dan marah kengkawan tu ! Apa dia pikir bapak dia punya ke ?? Haishhh .. Bapak dia punya , ada kat rumah ! Kat situ , bapak orang lain yang punyaaa..

Tangan dia cepat ! Sebelum dia nak hayun , dia akan bukak kuda kuda Ultraman dia dulu .. Yang tu aku risau tak sempat nak tangkap ! Kalau lewat , confirm hinggap kat budak tu ..

Tapi setakat ni  , yang jadi mangsa .. bapak dia je la.. Budak lain , dia gertak jer.. Dia tampar dinding ke.. lantai ke.. Pastu sendiri sakit ! Bila budak tu sergah dia lak , tau pulak takut ! Hahahahah ..

Seperkara lagi yang merisaukan aku.. Dia nak ajak kengkawan yang tak dikenali tu , main sama dia .. Pastu nak tolak bergurau .. Kena kalau budak tu halus dari dia ? Mau tak tersungkur ? Haihhh …

Rasanya , kena gi sekolah dah ni.. Kalau aku takde , dia takut skit .. Kalau dia tau aku ada situ , dia ‘besar kepala’ .. Hurmmm..

Normal ke ? Ke aku dah manjakan dia sangat ni ?

Hurm.. gini punya gaya , dah tiba masa kena hantar dia ke Oxford .. hurmm.. Ke awal lagi ? Hantar ke Al Azhar ? Erk.. heee.. Taska Melodi Taman Indah dah la…

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI