Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 29 Ogos 2014

Singkir uban dan atasi keguguran rambut dengan NUTRI M

 

Uban bukanlah pengukur usia sebaliknya adalah suatu penyakit yang perlu dirawat kerana uban juga adakalanya boleh menyebabkan rasa kurang keyakinan diri,menjejas hubungan antara pasangan serta mengundang stress yang seterusnya membawa kepada beberapa masalah lain seperti kegatalan kulit kepala, keguguran dan kebotakan rambut.

Merawat dan mencegah ada ketikanya lebih memudaratkan memandangkan terdapat  banyak produk rawatan rambut berasaskan bahan kimia yang sebenarnya merosakkan struktur sel dan pertumbuhan rambut.

Nutri M Black Shampoo yang berasaskan 100% herba mampu menyingkir uban sepantas 10 minit serta semudah rutin cucian biasa yang hanya perlu dilakukan dirumah dan hasilnya dapat dilihat pada cucian pertama.

IMG_1475161249262

Dihasilkan dari 19 jenis herba terpilih antaranya minyak kelapa, daun urang aring dan kayu beluru yang juga dikenali sebagai sintok bukan sahaja mampu untuk merawat uban malah ia juga melembutkan rambut menjadikannya mudah diurus. Nutri M Black Shampoo ini hanya perlu digunakan seminggu sekali pada bulan pertama dan 2 minggu sekali pada bulan seterusnya.

Untuk mendapatkan kesan yang optimum, pengguna dicadangkan untuk mencuba syampu Nutri M Anti Hairloss Regimen yang boleh digunakan setiap hari bagi melambatkan proses pertumbuhan uban, membersihkan kulit kepala dari masalah kelemumur dan  seterusnya meggelak dan mengatasi keguguran dan kebotakan rambut disamping menjadikan rambut lebih,kuat, sihat dan bersinar. Kebiasaannya selepas 2 atau 3 kali cucian pengguna dapat merasakan  keguguran rambut semakin berkurangan.

Pati bunga saffron,estrak daun pudina adalah bahan utama yang terdapat dalam syampu ini selain 9 jenis lagi herba terpilih yang dirumus khas bagi memberi kesan yang pantas dan menyejukkan kulit kepala.kerana kulit kepala yang panas dan kering adalah juga merupakan punca rambut mudah rosak dan gugur.

Gel esen yang didatangkan bersama syampu Nutri M Anti Hair Loss Regimen pula berfungsi untuk mempercepatkan proses pertumbuhan rambut  bagi semua peringkat usia lelaki dan wanita serta  boleh digunakan setiap kali selepas mencuci rambut tanpa perlu dibilas.

 

Untuk sebarang pesanan dan info lanjut, cari kami di

FB: www.facebook.com/nutrienterprise

Insta: @nutri_m

Whatsapp/sms : 0193117254

Hilang sudah barang barang aku !

 

Sekelip mata ! Dapat kat dia , tau tau hilang ! Berpusing mencari satu rumah .. Hurm.. silap silap leh menimbulkan pertengkaran laki bini selama 5 minit ! Haaa..

Yang amik.. dan sorok .. muka tenang jer ! Takde rasa bersalah langsung ! Huhhhh..

Perhatikan kat mana dia selalu main.. pasti akan ada sesuatu yang menarik di situ !! Dan .. benarlah !!

Photo

Macam macam ada dalam tu rupanya ! Perghhhhhh .. losyen kurus aku pun ada situ ! Opsss…

Cabaran pagi hari !

 

Nampaknya , aku dah semakin berani mandikan Zahra .. Dulu pun berani cuba dah lama tak buat kan.. mandikan bayi ni kena hati hati.. sangat berhati hati !

Teringat kes baru baru ni di sebuah hospital yang mana bayi dimandikan juru rawat tu melecur.. Aku tak tau kisah penuhnya dan tak nak berprasangka buruk tapi amik pengajaran dari situ iaitu , hati hati ! Air mandian kena pastikan dalam keadaan yg suam suam kuku.. kulit bayi dan kulit bapak bayi jauh beza.. bapak bayi dah macam kulit tenggiling.. haaa ! Ada yang terlupa tu !!

Lepas mandikan Zahra , mandikan Qhaliff lak.. Yang ni pon kena hati hati gak sbb dia akan serbu masuk tandas ! Tandas kena pastikan dalam keadaan kering atau tidak licin.. Hurmmm ..

Photo: 1st round.

Selesai part ni , baru leh tarik nafas lega.. Zahra kasi susu walaupun dia tolak ngan lidah dia .. Qhaliff kasi roti telur.. pastu layan phonics video sama sama ..

Fuh… nampak mudah .. tapi ???

Sebelum tidur !

 

Layan buku yang aku dapat dari UmmWalliya ! Qhaliff tertarik pada audio dan visual berbanding buku tu ..

Hurmm…. Dia tak tumpu perhatian pon.. Tiap kali aku pandang dia , dia segan .. terus dia gomol aku.. Kalau aku buat tak tau , dia diam diam ikut ! Hahahaha … Pemalu rupanya anak aku ni ..

Dapat abiskan satu buku pon ok dah .. Pastu mesti nak tengok cerita dia sebelum tidur ! Hurmmm… Pandai dah kasi remote kat aku .. Nak bukak youtube kat tv tak reti.. heh …

Berperang sebelum tidur !

 

Hurm.. sian dia .. Tiap malam ‘bergaduh’ ngan mak dia .. Mak dia , nak bangun awal.. Kena tidurkan Zahra .. Dia lak , nak main lagi.. hurmm..

Aku ? Hurm.. masa masa ginilah aku nak update blog.. Kang lewat sangat , masalah ngantuk di pagi hari. Diorang , tak pe la.. leh bangun sesuka hati jer .. uhuhuh..

Nak tak nak , aku kena layan dia dulu sampai dia terlena ..

Dah jadi tabiat , tiap malam gini.. Cari aku , tidur .. Dah tidur, terjaga.. masuk bilik… cari mak dia ..

Camana la aku nak gi jauh lagi pasni ? Qhaliff makin manja.. makin banyak cakap.. makin … hurmm.. panjang kaki ! Nak berlari je keje dia ! Tak kasi orang lain uruskan dia

Tak kisah la.. sekarang ni la saat saat indah.. Walaupun geram tapi kenangan inilah akan dibawa semasa tua nanti ! Sekarang ni pon kalau tengok video video dia masa kecik , aku pasti akan ketawa.. Huhuhu..

My AirAsia Free Seats

 

My FREE SEATS

Wow ! Jika saya mempunyai 10 tempat duduk percuma AirAsia , saya akan ke Langkawi dan akan membawa bersama ahli keluarga saya sendiri dan termasuk ibu bapa serta keluarga adik perempuan saya.

Kenapa ? Ini kerana ibu bapa saya kali terakhir menaiki kapal terbang pada awal perkahwinan mereka iaitu hampir 40 tahun dahulu dan amat teringin kembali merasai detik detik menaiki kapal terbang terutama ayah saya yang baru saja selesai menjalani pembedahan kanser lidahnya dan amat teringin ke Pulau Langkawi.

Manakala adik perempuan saya serta keluarganya masih belum pernah ke mana mana destinasi dengan kapal terbang dan amat teringin sekali menggunakan perkhidmatan tersebut.

Dan pastinya keluarga saya sendiri yang telah pun mencapai 4 orang. Anak lelaki saya yang cukup teruja apabila ternampak kapal terbang  pastinya ingin merasai keseronokan bila berada di dalam kapal terbang.

Semoga impian mereka tercapai , satu hari nanti ! InshaAllah.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI