Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 30 Ogos 2014

Slot Akasia ‘ Maaf Jika Aku Tak Sempurna ‘

 

Satu lagi drama bersiri yang diadaptasikan daripada novel nukilan Acik Lana iaitu ‘Maaf Jika Aku Tak Sempurna’ bakal menemui penonton selepas berakhirnya Rindu Awak 200%.

Drama rantaian 32 episod ini menampilkan pelakon - pelakon popular tanah air seperti Fahrin Ahmad, Sara Ali, Tasha Shilla, Amy Mastura, Ika Nabila dan ramai lagi.

Poster Maaf Jika Aku Tak Sempurna (1)

Mengisahkan tentang dua hati yang mencari satu cinta. Luqman (Fahrin Ahmad), seorang graduan luar negara, berkerja sebagai pengawal peribadi Melina (Sara Ali) dalam mengawal setiap tingkah laku Melina atas permintaan orang tuanya, Datuk Zakri (Zamarul Hisham) dan Datin Maziah (Amy Mastura).

Melina membesar di keluarga yang kaya tetapi gemar bersosial dengan rakan-rakan kolejnya, Melina selalu menghabiskan masa di kelab dengan kawan-kawannya dan balik ke rumah lewat malam dalam keadaan mabuk. Namun, Melina masih mampu menjaga harga dirinya.

Luqman masih menunggu panggilan untuk berkerja di tempat yang dia mendapat biasiswa. Sementara itu, dia menolong ibu bapanya, Pak Rashid dan Mak Alia di kebun. Sarah menyimpan perasaan terhadap Luqman sejak kecil dan dia cuma akan menerima pinangan daripada Luqman.

Datuk Zakri sudah hilang sabar dengan sikap Melina dan dia mula menyekat sumber kewangan. Datuk Zakri telah berjumpa dengan kawan lamanya, Pak Rashid kerana mahu meminta tolong daripada Luqman. Luqman terkejut apabila Datuk Zakri memintanya menjadi pemandu dan pengawal peribadi untuk anaknya, Melina. Luqman menerima tawaran Datuk Zakri walaupun masih tertanya-tanya tentang tujuan sebenar Datuk Zakri.

Melina membantah dengan tindakan ayahnya. Melina menganggap Luqman sebagai orang kampung yang mahu mengambil kesempatan atas kekayaan keluarganya. Suatu hari, Datuk Zakri meninggal dunia kerana kemalangan jalan raya. Datuk Zakri telah meninggalkan wasiat supaya Melina dikahwinkan dengan Luqman. Mampukah Luqman membuktikan cintanya kepada Melina tambahan pula dengan kemunculan Zieta yang ingin merobohkan rumah tangga mereka?

Pastikan yang wajib diutamakan yer … hehehe.. Jangan risau , leh tonton ulangan di Tonton nanti..

Bila dua lelaki bersantai

 

Photo: As sham ..

Dua cara untuk bawak Qhaliff beriadah sesekali.. Belah petang , bawak jenjalan taman tapi dia menghala ke kedai terlebih dahulu untuk mendapatkan ‘as sham’ dia .. As sham merujuk pada aiskrim dia .. Hurm.. satu hari tak kena aiskrim , tak sah !

Malam.. jarang nak lepak melainkan dia nampak kelaparan.. Bawak gi kedai mamak.. Layan milo ais dan roti canai planta. Hurm.. Dia ni bukan jenis boleh duduk setempat lama .. Kejap je .. pastu nak turun merayau cari cat dia .. Pening woo.. tapi sbb nak lepak punya pasal ! Hahahaha .. Terima je la.. nanti dah lama , faham la tu.. Lepak pon bukan lama lama.. abis makan , balik la..

Bila ada anak lelaki gini.. baru tau bestnya bila lepak bersama.. Semua ni , kejap je berlaku.. nanti dia dah besar , ramai kawan.. kita lepak sengsorang kembali .. Hurmm.. time tu baru mesti terasa.. nape la tak ramai anak .. takde la kesunyian .. kan ?

Bila anak-anak aku berbual !

 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI