Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 11 Oktober 2014

Masakan isteri gagal hari ini !

 

Nasi arab kari kambing ! Bau dah menyelerakan.. Kari dah nampak menyengat .. Tapi kenapa aku kata gagal lak ? Wife sendiri tidak menafikan.. Kesilapan menggunakan rempah kari yang dapat free , sebagai bahan percubaan menyebabkan kari tu rasa terlalu pedas ! Pedas hingga mampu kebaskan bibir !!! Haaa.. bayangkan kalau hirup kari tu !! Usus confirm perlu diikat.. Perut lama dah diikat.. Bukan pak menteri je pandai ikat perut tapi aku lama dah ikat perut .. haa..

Disebabkan kari terlalu pedas , maka terus kari kambing hari ni .. diistiharkan gagal.. Ratah kambing je la jawabnya.. huhu… dan rempah kari tu , wife masukkan ke dalam tong sampah ! Sebelum ada yang sakit perut..

Nasi pulak apa masalahnya ? Nampak cun dahhh.. Menurut dia , bahan yang dia panggil saffron .. tiada dalam simpanan.. maka dia cuba gak buat namun rasanya tidak seperti yang dia kehendaki..

Walaupun bagaimana pon, aku tetap makan sampai abis.. Cuma kuah kari tu jer aku tak berani nak hirup.. huhu…

Tak pee… ini namanya belajar memasak.. kan ? Belajar dari kesilapan..

Lebih sedap dari maggie !!

 

Woww ! Tak sangka lak wife leh masak sedemikian rupa ! Aku mintak dia masak Saji Mee.. teringin nak makan sesuatu yang agak masin .. heee.. Tak bagus ok !! Jangan ikut ..

Dia tak buat tapi dia buat lebih sedap dari tu ! Aku tak tau apa namanya tapi mee dia sedap benar ! Kuah dia , dia rebus dengan ayam.. Udang pon ada..

Dan hasilnya , Qhaliff makan abiss ! Huhuhuh… Aku , tambah 3 kali ! Diet hancur.. Lantak laa.. hahaha ..

Resepi ? Entah.. hahahaha.. tunggu aku masuk MasterChef , baru leh cerita pasal resepi ! Bila ? Entah.. hahahaa…

Zahra oh Zahra

 

Bila aku pandang wajah dia .. bergurau senda dengannya , aku berdoa dalam hati agar dia mengikuti jejak langkah ibunya yang mana seorang yg tidak pernah kenal erti gagal dan cekal hatinya !

Jangan sesekali ikuti ayahnya.. Ayahnya jauh terlalu lemah.. Jauh dari cita cita .. Hurmm.. Sebab itu aku ditemuikan dengan wife supaya aku mampu bangkit dikala aku jatuh !

Zahra , aku nampak dia seorang yang cekal tapi lembut hati.. Lembut hati tu perlu tapi akan dipijak bila terlalu lembut ! Seperti aku .. Bila terlalu lembut , sendiri yang merana .. Hurm.. Aku bernasib baik kerana aku ada Allah.. Ku serahkan padaNya.. Itu je mampu aku lakukan..

Semoga menjadi anak yang taat dan patuh pada Allah..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI