Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 29 Oktober 2014

Qhaliff, akhirnya berjaya dibotakkan ?

 

Lepas amik kereta yang dihantar ke Tan Chong pagi tadi , aku bawak Qhaliff terus ke kedai gunting rambut ! Aku tak tahan tengokk rambut dia dah.. Dah macam anak blogger picisan lak ! Eh , mmg aku blogger picisan je.. Hehehehe ..

Mula mula tu , Qhaliff seronok.. Tapi bila aku duduk atas kerusi gunting rambut tu , dia dah cuak ! Aku kata kat tukang gunting tu …

“ Kasi gondol ! “ ..

Dan Qhaliff mula teriak !! Huwaaaa.. huwaa…. dan Huwaaa ! Abis segala air keluar ikut celah celah lubang yang ada ! Huhuh… Kesian ? Aku perlu cekalkan hati… Tak kira dah.. Kesian kat dia gak ! Dengan cuaca panas kejap kejap hujan ni , aku perlu amik keputusan drastik !

Dan akhirnya aku tersenyum..

“ Berapa ? Ohhh.. Terima kasih.. “.

Dia kata , RM5 jer ! Biasanya untuk gaya gitu , kena RM25 hingga RM30 ! Jimat dah ni.. pasni mai gunting sini je laaa.. huhu .. Kena belajar berjimat cermat dah skang ni ..

Lega dah mata aku.. Apakah Qhaliff dah botak ?

Rasa rasa ?

Tukar syif jaga anak !

 

image

Aku punya syif , 7 pagi hingga 6 petang.. Bila wife balik , aku terus cari tilam ! Aku tak leh lawan mata dah.. nak kena lelap dalam sejam gitu..

Wife uruskan Qhaliff dan Zahra seperti mandi dan makan.. Menariknya , dia boleh buat kerja sambil layan tv ! Aku lak , tak boleh.. tv kena tutup ! Kalau bukak pon , confirm cerita Ultraman ! Hurmmm ..

Dalam kul 11 malam , wife akan tidurkan Zahra.. Dalam erti kata lain , dia pun akan ikut tidur. Dan Qhaliff , masih belajar jurus jurus Ultraman . Aku rasa dah mungkin masuk ke peringkat pertengahan. Tak lama lagi dah leh tamat pengajian. Pastu leh la bertukar jadi Ultraman ! Dan baru baru ni , aku nampak dia ‘membelasah’ adiknya ! Adiknya cuma mampu ketawa jer.. Amboiiii …

Bila Zahra dan wife tidur.. tinggallah aku berdua.. Apakah akan terjadi bila tinggal aku berdua ? Sila rujuk entri ini , Sudah jadi tabiat ? 

Heee.. kan ? Esoknya , nak gi Tan Chong Motor. Settlekan cermin kereta aku yang pecah tu.. Yang mana ? Rujuk entri Kelebihan bila hantar kereta ke pusat servis ni lak ! Heeee..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI