Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 8 November 2014

Akhirnya , Zahra dapat juga makan !!

 

Lewat seminggu ! Bernafsu sungguh dapat makan puree epal yang wife buat khas untuk dia ! Dan aku , merasmikannya .. hehehehe.. Tak susah pun nak kasi dia makan.. dia nganga jer !

image

Stok susu dia yang rosak tu , dah leh digantikan dengan makanan.. Hurm.. Pasni tidur nyenyak lagi la kan .. makin nyenyak selepas makan gituuu ! InshaAllah ..

Tugas aku lak setiap pagi nak kena panaskan makanan pastu kasi makan.. dua dua sekali ! Huhuu…

Sudu Explora dari Tommie Tippie boleh didapati di Mothercare. Baca di Tommee Tippee untuk Zahra dan Qhaliff

Nyaris kemalangan tapi ..

 

Hujan turun di sesetengah tempat. Aku memandu dengan berhati hati.. Ditambah dengan ‘kuda putih’ bersedia dengan kamera masing masing untuk memerangkap ‘kuda hitam’ liar yang tak reti bahasa !

Nyaris eksiden ? Hurm.. 2 kali aku nyaris bertembung dengan kereta 4x4 yang tak reti bahasa ! Memotong di garisan berkembar dan di kawasan bukit  ! Tau tau kereta tu ada di depan aku !! Bayangkan kalau aku memandu sekitar 100km/j ! Aku waktu tu memandu dalam 80km/j sebab kereta berat dan cuaca tak begitu memberansangkan untuk memandu dengan laju ! Alhamdulillah..

Sewaktu bertembung dengan kereta tu , aku bagi hon yang cukup panjang dan confirm bingit punya !! Nasib laaa .. Ingatkan nak tambah dengan ‘jari tengah’ tapi tak sempat ! Sempat geleng kepala jer ..

Sampai di Karak … Kelihatan sebuah Myvi yang dah dalam keadaan .. hurmm.. aku rasa berpusing gak tuuu.. langgar tembok ..

Seriau aku tengok kemalangan tu.. Hurmm… Dan , alhamdulillah.. dalam 3.30 petang , kami sekeluarga selamat sampai di rumah.. Lega sangat aku sebab sebenarnya , aku tak tidur semalaman , semalam sebab buat kerja.. settlekan advertorial ! Cari duit la katakan .. Maka risau la nak memandu jauh..

Sampai je rumah , wife terkejut.. Tengok lampu depan rumah tertutup… Walhal masa pergi tu , aku ‘on’ …

“ Bang , lampu depan abis bateri dah .. “.

“ Dah bila pulak lampu rumah kita pakai bateri ??? Ni mesti letrik ‘ tendang ‘ ni.. Ah , sudahhh.. Peti ais .. “.

Wife terus bergegas ke dapur dan ..mukanya terus berubah kecewa ..

Stok susu Zahra , rosak sudahh !! Huuhuh.. Aku suruh wife redha jer ..

“ Allah amik susu jer tapi selamatkan kita tadi dari kemalangan ! “.

Tamat dah percutian !

 

Esok , balik KL ! Hurm… Pasti akan merindui Kelantan pasni .. Hurmm.. nak balik sini entah bila .. Kena pulak skang ni musim hujan.. sejuk je rasa kat sini ! Nyenyak je tidur.. Air pun sejukkkk jer ..

Qhaliff pon seronok je kat sini.. Kuar ke kedai , amik apa saja .. Yang bayar bapak dia la nanti.. huhu .. Tak kisah laaa .. anak !

Pasni , di KL.. kita bertiga lagi la yer ! Huhu.. Ari ari gaduh 3 beranak siang hari .. hahaha .. Adehh ! Tak pe .. pasni kita gi Legoland dan Gambang Resorts lak eh ? Eh , sebelum tu .. Ahad , kita ke KidZania.. Ada launching majalah baru terbitan Karangkraf ! Hurmm..

Penangan maggie ketam !

 

Hurmm.. teringin nak makan ! Masa lalu depan Wakaf Che Yeh , ternampak restoran ni .. Dan malam ni , aku gi sekeluarga.. ngan mak mertua sekali..

Hurm… nampak macam banyak gerai.. Tapi bila masuk , banyak tutup ! Pilihan terhad. Nak gi restoran lain , hujan lebat lak ! Maka , try je la makan sini ..

Maggie ketam .. ketam banyak ! Maggie skit ! Kuah ? Rasa cam tom yam skit skit .. Udang , kira segar la gak.. Bagi aku la kan , 4/10 . Boleh makan tapi tak kenyang berbanding harganya RM32 , semangkuk !

Aku tak nak kata tak sedap ! Tak baik… Yang pastinya , sampai rumah terus cari toilet.. huhu..

Daripada Abu Hurairah RA berkata: “Nabi SAW tidak pernah mencela makanan sedikitpun. Sekiranya Nabi menyukainya, pasti Baginda akan memakannya. Dan jika Baginda tidak menyukainya, Baginda akan meninggalkannya (yakni tidak memakannya).”

Bersyukurlah ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI