Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 9 November 2014

Qhaliff pekena daddy !

 

Beli barang dapur di Aeon , Alamanda. Dapur dah kosong .. Huhuh.. Esok sah sah Qhaliff akan selongkar peti ais untuk cari makanan dan minuman kegemaran dia ..

Ikutkan , mmg tak larat dah nak keluar rumah ari ni.. Qhaliff dan Zahra pon dah kepenatan sebab jalan jauh sepanjang minggu ni .. KL-Terengganu – Kelantan – KL ..

 

Ais krim Magnum dah.. mainan dah.. coklat dah.. biskut dah.. Macam macam dah.. Masa untuk bayar ! Sampai depan kaunter , aku keluarkan barang barang dan letakkan atas meja kaunter.. Aku nampak Qhaliff pegang Ferrero Rocher .. Pastu dia senyum kat aku.. Aku suruh letak balik.. Kemudian dia amik Tic Tac lak.. Aku suruh letak balik ! Huhh.. ni kalau amik semua ni , sah sah cecah RM300 !!

Giliran aku sampai dah.. Satu demi satu , barang dikira.. Tetiba aku nampak kat tangan Qhaliff ada Tic Tac ! Huk alohhh.. masa bila dia pegang ? Bukan ke tadi dia dah letak balik.. Aku bagi kat cashier.. suh kira sekali.. Adeh ! Kejap pastu , cashier tu tunjuk kat aku lak.. Ferrero Rocher ! Hahahahaha ! Masakkkkk .. Kira jer laaaa ..

Dan.. RM300 ++ untuk barang dapur ! Hahahahaa .. Belasah je laa.. Asal semua gembira dahhhh … kaann !

Sarapan dan makan tengahari di Tom Yum Kung , Ayer@8 Putrajaya

 

Hurm.. Kali pertama cuba makan kat sini. Biasanya , makan malam jer tapi di cawangan yang lain.. Er , di Presint Diplomatik. Banyak kali dah makan kat sana.. Memang sedap la tom yam dia..

Dan kali ni nak cuba makan pagi dan tengahari sekali gus ! Hahahaha… Apakah sama jugak rasanya ??? Hurmm… Antara sebab lain ialah faktor keselesaan dan tempat meletak kereta yang berhampiran. Heheheh.. Semua ni kena amik kira gak woooo..

Jeng jeng jeng… Perjudikan wang ringgit kali ni ! Hahahaha… Bukan sponsor yer.. Sendiri punya duit woooo ..

Ok.. Aku makan apa ? Hehehehe .. Mula mulaaaa .. Aku amik keow teow goreng , telur mata dan sedikit sambal.. Sedap ! Heheheh.. Terus terbuka nafsu makan aku untuk nak mencuba makan tengahari lak .. hehehe ..

Huhu.. Ada ikan keli , automatik aku berselera giler makan ! Ditambah ada cili dan sambal.. Kerabu mangga lagi !! Hahahaha .. Abis laaaa perut aku ari ni ..

Dan wife cuma makan nasi kerabu .. Dia kata sedap !

Huhhu… Air , milo panas dan milo ais.. Jumlah , RM26 saja ! Ok la kan ? Di lokasi yang sama , minggu lepas dan sebelum , mahal woo ! Hahahaha … nak murah , masak sendiri kan ? Hehehehe.. Ada banyak restoran murah makanannya tapi kena rajin cari la kan ?

Harap Tom Yum Kung di Ayer@8 ni kekalkan harganya.. Jangan memula je murah.. bila dah ramai datang , harganya naik terus.. terutama bila GST dah mula dikenakan.. Huhuh..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI