Isnin, 17 November 2014

“ Ini harta , aku yang punya ! “

 

Semalam , bawak keluarga aku makan Ayer@8, Putrajaya . Saja lepak sana jap.. sebab esoknya semua nak sibuk.. huhu.. Sian anak anak tak berjalan lak nanti..

Sampai je kat tempat letak kereta , aku turunkan stroller Bugaboo Bee 3 milik Zahra tu dan letak dia dalam tu. Kemudian wife masuk dulu ke dalam restoran.

Maka tinggallah aku dengan Qhaliff jer.. Lepas Qhaliff siap pakai kasut dia , dia turun dari kereta pastu menjerit menangis ! Aku dah jangka dah akan berlaku !!

Dia cari stroller tu ! Hanya dia layak duduk dalam tu untuk tempoh 10 minit pertama ! Pastu baru boleh Zahra duduk ! Boleh gitu ??? Hahahahha..

Dia berlari masuk restoran cari mak dia.. Meraung situ gak.. Aku suruh wife keluarkan Zahra . Dia terus masuk duduk.. Pastu dia lap air mata dia.. Tak sampai 5 minit , dia turun balik.. dia senyum dan berlari lari dalam restoran tu..

Zahra ? Baru boleh duduk dalam tu.. Hahahah ! Adehhh .. Along sungguh !

Barulah dapat makan ketupat sotong dengan tenang ! hehehe.. Nampak sedap kan ? Memang sedap ponn…

Hasil penangan Sony Xperia Z2 !

 

Wuuuu.. tu diaaa ! Amik kauuu ! Hehehehe.. Itu kelebihan telefon pintar yang boleh diusung ke dalam bilik air ! Apa guna beli mahal mahal tapi tak leh kena air kan ? Adehhh .. cam handphone Ai.. ai apa tu ?? Lupa lak ! Hahahaha…

Ciri ciri telefon pintar yang sememangnya perlu ada sekarang ni ialah boleh masuk air ! Manaa la tau kot kot anak kita yang pintar itu nak mandikan phone tu dikala kita sedang tidur .. kan kan ? Haaa..

Aku plan nak amik DSLR pasni .. tapi macam tak jadi jer ! HEhehe…. Kenapa ?? Haaa… Sebabnya … jeng jeng jeng … Sebabnya takde duit la !!! Hahahaha … Duit nak guna masuk tabung anak anak … SSPN , Tabung Haji dan aku sendiri pun nak kena simpan.. huhuu..

InshaAllah.. ada rezeki lebih , baru leh beli kan ? Ke Sony nak sponsor ? Hehehehe…

Tak percaya saya dah berusiakah ?

 

-iklan-

Pernah tak terjadi bila orang tanya usia kita ..lepas tu dia tak percaya dengan apa yg kita cakap? haaa 20thn ?? Saya ingat awak dah 30 an..sebab nampak matang...sakit tak hati? tertekan tak jiwa?

Agak2 la kan kenapa sampai mcm tu sekali pandangan orang tu pada kita? Ini ada adalah keranaa..kulit kita kusam..kering..tak bermaya...bila kondisi kulit mcm tu memang kita akan nampak tua dari usia sebenar..nak muda tak? Nak tak org cakap kita nampak mcm umur 20 an walhal kita dah masuk 30 series..

Jawapannya ?? Jom guna Set aura Puteri Gold dan Amazing Alena serum.Bukan nak puji lebih2 tapi inilah hakikatnya..apabila kulit berseri, kulit cantik dan segar.Kita akan kelihatan sedikit muda dari usia sebenar..hahahha IBU saya yg dah usia 61 tahun..org dok cakap usia nya baru 55 tahun...

IMG_29042636903506 IMG_29032560968891

Tak percaya?kalau tak percaya kena cuba baru boleh percaya...tak kenal maka tak cinta...bila dah kenal bukan cinta je ,terus rindu rinduan...

IMG_29019565243660

Nak tau dengan lebih lanjut ? Sila ke Aura Puteri Gold ..

Rezeki bulan November ..

 

Hadiah harijadi ? Hehehehe… InshaAllah banyak lagi ‘hadiah’ untuk aku di bulan ni.. Murah rezeki anak anak.. Alhamdulillah.. Hasil dari ‘blog’ yang dulu kawan kawan kata aku sekadar buang masa jer mengadap komputer siang malam !

Dan hari ni .. aku di rancangan Assalamualaikum di TV Al Hijrah .. Alhamdulillah ..

Dan juga di Sinar Harian ..

Lagi beberapa hari lak , di majalah Maskulin.. hehehe …

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI