Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 4 Disember 2014

Kesian Zahra ..

 

Aku tak berpeluang sungguh la nak main dengan Zahra di siang hari ! Kenapa ? Tiap kali aku nak main ngan Zahra , abang dia akan tarik perhatian aku .. Dia sepahkan buku bacaan .. Dia tumpahkan air .. Atau dia bukak baju seluar dia dan kata ..

“ Bashaahhh… “ .. Adehh..

Atau tiap kali aku nak tidurkan Zahra dalam buaian , dia akan sibuk ajak aku gi dapur ! Cari apa saja yang boleh dia nak makan ! Grr… Pandai laaa diaa !

Dan ini antara dia lama dah geram !

Banyak kali dah dia berusaha nak masuk dalam ni ! Dan akhirnya dia berjaya jugak .. Bila dia duduk dalam tu , dia tak kasi langsung adik dia pegang ! PErghhh.. tolak tangan adik dia setiap kali cuba nak pegang ..

Tuan punya ! Sekarang kena kongsi dah dengan abang dia.. Gitulah nasib anak kedua .. cam aku !

Dan bila mak dia amik adik dia .. Tau apa Qhaliff buat ? Pegang muka mak dia , dan suh pandang muka dia jer ! Jangan pandang Zahra !! Alahaii… siannya anak dara aku… Bila Qhaliff tidur , barulah aku dapat bermain dengan Zahra .. dengan tenangnya ! Huhuhhu…

Kena ada no 3 ni.. Hurmm… Jommmm masuk bilik !  Hahahaha !! Gedikk  !

Bila Qhaliff tak nak makan !

 

Cari je drumstik , bagi kat dia ! Confirm dia akan makan.. cuma .. Nak tunggu dia abiskan , entah bila laaa ! Ke hulu ke hilir dengan ayam dia tuu ! Hishh..

Kalau sepupu sepupu dia ada , dia akan join sama makan ! Masa ni , bagi la apa pun .. dia akan makan ! Hurmm….. Tak kisah la.. janji makan , kan ?

Punca para suami boroi !

 

Pagi pagi , mak dia bangun dan goreng karipap ! Mak dia tau , dia suka karipap ! Dan memang sedap karipap segera ni !

 

 

Dia makan abis ke ??? Banyak tuuu ! Ada dalam 10 ketul .. Hurmm..

 

Dah macam ni punya gaya laaak ! Sapa nak abiskan semua ni ??? Aku jugaaakk ! Camana la aku tak boroi ! Haaa.. Aku boroi sebab tolong abiskan makanan Qhaliff laaa..

Mesti tak caya kan ?

Bila abang jaga adik !

 

“ Minummm.. “ . Dia bagi arahan kat adik dia !

“ Habisshhhh .. Pandaiiii .. “ . Sambung dia lagi ! Huhuh.. Camana pon , aku kena perati gak si abang ni ! Kang dia bagi karipap atau sewaktu dengannya ! Si adik ni lak , kaki nganga je ! Adeh .. bahaya benar !

Anak kecil anda meragam ?

 

Mungkin sebab kembung perut  ? Batuk ? Selsema ? Atau anda sendiri mengalami masalah pedih ulu hati , sakit gigi , pening kepala atau sebagainya … tercarik minyak angin yang sesuai untuk anda dan anak kecil anda ?

Jangan risau ! Jeng jeng jeng .. super hero datang menyelamatkan anda ! Baca testimoni ini .. dan lagi .. dan lagi !

Amacam ? Tergoda ? Jangan risau.. gambar ni aku tak 360 kan atau edit guna photoshop ! Hehehehe.. Aku sendiri memang guna dan ulang tempah ! Ikutkan hati , nak je jadi agen bertauliah tapi tak mampu sebab banya kerja lain nak diuruskan ...

Ok ok .. mana nak beli eh ?? Aku pon tak tau ! Serius aku tak tau mana nak beli.. Hehehe.. Gurau jerrr laaa ! Kalau nak beli , Batook Ori dah ada senarai agen yang berhampiran atau mungkin berhampiran dengan korang ! Boleh COD atau pos jer ..

Senarai agen mana ? Sabar , sabar … Ok , klik SINI untuk ke senarai agen penjual minyak BATOOK ORI ..

Hilangkan bau ketiak dalam masa 3 saat !

 

Waduh waduh ! Boleh ke ? Hahahaha .. Ok laa.. aku bagitau rahsia aku eh ? Dulu aku suka pakai deodrant tapi tak lama tahan ! Kalau tahan lama pun , mesti ada keluar gak bau tengit ! Walaupun wife aku suka tapi aku segan dengan jiran sebelah ! Bukan la nak kata jiran sebelah tu bau tapi aku segan je la.. Hahahahha ..

Ok… Apa rahsia aku ? Aku dah ulang order ni .. Memang dapat tahan 2 bulan ! Pakai sekali sehari jer .. Memang best la pakai ! Tak perlu risau kuning dah kat ketiak tuu.. hehe ..

Ehem..

Ni yang aku malas bagitau.. Kalau bagitau , mesti nak tanya mana nak dapat ? Mana boleh mana nak dapat ! Mana nak beli , baru betul soalan tu ! Huhuhu..

Ok .. aku malas nak panjang lebar ! Nak beli kalu , aku tak jual tapi kawan aku di Facebook ada menjualnya ! Nak tau sapa ? Jeng jeng jeng ..

Atau ke Facebooknya , Mirsya Garage .

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI