Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 25 Januari 2015

Bila si anak tak boleh dirotan !

 

image

Qhaliff memandang aku dengan senyuman terukir di bibirnya .. Kemudian..

image

Manakala Zahra melemparkan pandangan pada aku ..

image

Seolah olah ingin mereka berkata ..

“ Kesian daddy pasni .. Tak leh dah nak merotan kitorang kalau nakal .. hehehe “.

Kalau cikgu pon tak leh rotan.. mak bapak pon dah tak leh rotan .. Abis tu , denda ? Kalau diorang tak nak ikut kata ? Ahaaaa… Maklumlah , takleh buat apa apa kat mereka ..

Jap jap.. dia kata rotan je kan ? Kalau pelempang ? Kasi hanger atau tali pinggang , tak pe la kan ? Aku dah rasa semua tu.. Ok je aku hidup sampai sekarang ! Hurmm..

Teringat filem P.Ramlee .. ANAKKU SAZALI..

11 komen :

Hannan Al-Qudsey berkata... [Reply to comment]

wah ben. hanger pelembang tali pinggang tuh rasanya takperlu kot. mcm melampau sgt. hihi cukup lah setakat babap skit je kat tapak kaki & ckp bebaik je. anak zaman skg ni lebi cpt faham apa yg kita kata. mmg nak kena dendalah ben ni kalau guna methods pelembang tali pinggang hanger tuh semua. Qhaliff zahra siapkan diri. ** ninja ** hihi

jom terjah blog ann lak.
mini perfume comel murah-murah & promo combo set Red Bella Skincare tamat harini !!

www.hannanalqudsey.com

Permatabiru berkata... [Reply to comment]

ehh setuju pula..selain rotan ada lagi banyak cara nak mendidik..tangan-tangankan ..hihihi

Puan Wawa berkata... [Reply to comment]

Allah, macam2 skang ni..

Miela Asmila berkata... [Reply to comment]

Yup...saya pun penah rasa semua tu.. Ayah saya tegas sgt... Tp sekarang saya sedar.ketegasannya menjadi diri saya srkarang lebih berani menempuh hidup...lebih tabah dan blh berdikari sendiri

Miela Asmila berkata... [Reply to comment]

Yup...saya pun penah rasa semua tu.. Ayah saya tegas sgt... Tp sekarang saya sedar.ketegasannya menjadi diri saya srkarang lebih berani menempuh hidup...lebih tabah dan blh berdikari sendiri

PESONA berkata... [Reply to comment]

Apalah malang dapat menteri-menteri cap ayam.
Sampaikan mendidik anak pun jadi satu kesalahan (Merotan)
Nabi pernah menunjukkan cara mendidik anak dengan 3 cara.Cara pertama tegur, cara ke-2 marah dan kalau anak masih berdegil ikut cara ke-3 iaitu merotan(sudah tentu dgn cara yang dibenarkan). Nak ikut cara barat hancurlah .... Jangan nak terlebih SWEEDEN drpd SWEEDEN.........

zulhilmitempoyak berkata... [Reply to comment]

speechless sket bab ni. hehehe

Wan Fatihanum Wan Rusli berkata... [Reply to comment]

rotan je tak boleh, jerit hingga keluar anak tekak masih boleh kot ehhee

aizamia3 berkata... [Reply to comment]

Anak kita.. kitalah yang corakkan selagi tak mendatangkan kemudaratan.

Ezad Skytech berkata... [Reply to comment]

entah la...susah nak cakap menteri sekarang entah apa yang dia fikir...hehe

~ Ain Dania ~ berkata... [Reply to comment]

Gitulah kalau dh undang2 manusia yang buat...undang2 Allah tak nak buat..hmmm...
Tak tau laa ape nk jadi dgn ank2 zaman akn datang... kalau rosak sape nk dipersalahkan. Nauzubillah...last2 mak bapak jgk disalahkan..gara2 undang2 yang mengarut mcm ni. Semoga anak2 kite dilindungi Allah SWT.
Alhamdulillah...berkat kecik2 dulu kene rotan, jd manusia je sy...takde pon jd penyangak ke ape..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI