Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 12 Februari 2015

Budak memang suka meraung bila nangis ke ?

 

Ke dia ikut orang ? Terutamanya rakan rakan atau mereka yang kerap jumpa ? Hurmmm..

Sekarang ni , Qhaliff memang cukup suka menangis dengan cara gitu ! Sememangnya dia berjaya buat daddy dia geram kat dia ! Grrrr ! Rasa macam nak gigit je dia ! Huhhhhh..

image

Dulu bila dengar anak orang menangis meraung raung , pastinya aku akan berkata ..

“ Nape la tak turut je kehendak anak dia tu.. kan senang .. “.

Sekarang , aku dah tau jawapanya ! Bagi muka , silap besar laaa ! Memang dia akan buat lagi ! Kena reverse psikologi ngan budak budak ni ! Dan kena banyakkan bersabar.. Terus terang , kekadang aku pon hilang sabar gak.. Hahahaha ..

11 komen :

Eraz Fadli berkata... [Reply to comment]

Kadang2 mereka ada ada dapat pengaruh kawan2..

Suhaila abd manap berkata... [Reply to comment]

betul ben...tak leh ikut sgt.....mcm anak bongsu akak umur 4thn..kami tgh solat, dia naik atas blkg ayah dia, blkg abg dia...banyak kali...kebetulan ada rotan kat lantai...lps jer bg salam, ayah dia...pap sekali kat kaki...tak kuat sgt la cuma bg dia terkejut...terus snyap...n esoknya kami solat dia tak buat lagi dahhh...menjadi jgk hukuman yang kena tu...kena sabor bnyk2 dgn anak2 ni...

Jueliza Jamani berkata... [Reply to comment]

Macam anak saya dia suka campak barang + mengamuk kalo tak dpt apa.. kalo dah hilang sabar pegang jer hanger terus dia peluk kaki sambil panggil mama n nagis.. baru pegang hanger tu.. kejamkah mama buat macam tu??

Maria Hasun berkata... [Reply to comment]

err x le nk bg komen sbb x de pengalaman

Farah Waheda Wahid berkata... [Reply to comment]

errr anak I is memang meraung lama dah bukan kerana pengaruh rakan sebaya...ha ha ha...aben pun tau kan?

sayidah napisah berkata... [Reply to comment]

sesekali boleh le bagi muka

suhaila Johar berkata... [Reply to comment]

hohoho..kadang2 tantrum camni mmg buat hilang sabar..nak buat donno sakit jgk telinga..

anak saya baya lbh kurang qhaliff ni nk msk 3 thn..

sy solat dia suka tarik telekung smpai kdg terjungkit..kdg2 nmpk rambut terus..terpaksa stop solat dn letak dia sorg2 kat luar bilik..meraung2 kejapla mntk masuk blk..tp esoknya tak berani dh buat..

mmg hukuman tu kdg2 perlu bg dan kene ikut tmpt dan kesesuaian..banyak2 istighfat time diorg ngamuk tu..

Zunainah Selamat berkata... [Reply to comment]

dulu mmg pndg anak orang meraung mcm aduii apa la susah sgt nk bg budak tu dia.. bg jer la..

skrg ni bila hadapi situasi yg sama baru kene padan muka aku.. haha

doa setiap hari dikurniakan kesabaran dan ketabahan melayan kerenah anak2 ni.. mmg ujian dan dugaan la pakej Tuhan beri dgn kehadiran anak2 tu utk kita jaga dan pelihara..

Ieta Mat Saad berkata... [Reply to comment]

Mak mertua akak cakap jgn turut sgt kehendak anak2. biar menangis sekarang jgn menangis kemudian.

betul tu. bila dah ada anak baru tau knp itu dan knp ini. hehe..

azimah mohd zainuddin berkata... [Reply to comment]

Memang budak cepat meniru apa yang budak lain buat. Mesti Qhalif tengok kat mana-mana

http://www.kakyongcun.com

ReeneeRaaid berkata... [Reply to comment]

Walaupon anak saya xpergi nursery pon, suka guling2 jika tak ikot kehendak dia. so, mmg nature budak mcm tuh. Kesimpulannya, saya tak layan je.. cuma explain elok2. lama2, tabiat guling2 kat lantai tu, berkurangan.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI