Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 9 Februari 2015

Perhatikan anak kita !

 

image

Aku baca di Utusan Online. Aku tak nak salahkan sesiapa pon kat sini sebab aku takde kat situ. Jadi , aku tak tau cerita sebenar. Tapi yang pasti aku tau camana perangai anak anak kita yang dah ‘ada kaki’ ni !

Berlaku pada aku tapi aku memang alert dah pon.. Aku tau dia pasti akan buat gitu sebab , dulu aku kecik kecik pun akan buat gitu gak ! Turun dari kereta .. sepatutnya masuk ke rumah tapi bila nampak mak atau ayah yang masih dalam kereta mengerakkan kereta , dengan pantas berlari depan dan menahan kereta ! Bayangkan kalau si pemandu tak perasan atau leka bermain telefon pintar ???

Jika Qhaliff buat gitu , aku berhenti jauh dari dia .. Kena bagitau diri sendiri.. Jangan percaya pada kaki atau kereta ! Sebaiknya amik tindakan , berhentikan kereta dan gi amik anak dan masukkan dalam rumah.. Kunci pintu baru kembali ubah kereta !

Hurmm.. Malang tak berbau.. Kemalangan boleh berlaku di mana mana tanpa kita rancang.. Aku ada dua anak.. Sorang makin lasak.. Sorang lagi , tak leh baca perangainya lagi ! Hurmm..

Moga Allah lindungi anak anak kita dan takziah buat keluarga mangsa ..

8 komen :

SalinaJohari berkata... [Reply to comment]

gigil satu badan Sal dengar kat Awani td...

Puan Wawa berkata... [Reply to comment]

Allah, Innalillahiwainnailahiraajiun.

Maria Hasun berkata... [Reply to comment]

betul abg Ben, perhati sifat anak sentiasa berwaspada . .

irra yyan berkata... [Reply to comment]

Irra pon, anak-anak angkat masuk rumah dulu. Tak leh letak kepercayaan sbb diorg tak tahu apa lagi.

Julia Johari berkata... [Reply to comment]

Sungguh betul apa abg ben ckp...serius saya seriau..anak saya dpt kaki ni lahaiiiiiii kalau bawa pi shopping mall paling ditakuti...semua stroller tak nak...pegang tgn x nak...ya Allah

Salma Tayo berkata... [Reply to comment]

itulah, anak saya pun suka berlari pergi dekat kereta. memang tak boleh lepas sorang2.

aizamia3 berkata... [Reply to comment]

Moga anak2 kita semua selamat hendakNYA

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Takziah,,,,semoga kita semua lbh alert mengenai hal ini.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI